לא מאמינים לנתניהו: סקר ערוץ 2 שפורסם היום (שלישי) מעלה כי רוב גדול של הציבור לא מאמין שנתניהו נקי מכל רבב בפרשות השונות עליהן הוא נחקר. בסקר נשאל: "נתניהו טוען שלא עבר כל עבירה פלילית ושלא יהיה כלום כי אין כלום, האם אתם מאמינים לגירסתו?". 54% לא מאמינים לנתניהו, 28% מאמינים לנתניהו ו-18% לא יודעים. 



בנוסף נשאלו המשתתפים בסקר האם הם סבורים כי לאור החשדות והפרסומים רה"מ צריך להתפטר. 44% השיבו כי הוא צריך להתפטר כעת. 43% אמרו כי הוא צריך להישאר בתפקידו. 13% השיבו כי אינם יודעים. 



לשאלה מיהו המועמד הראוי להחליף את נתניהו במידה וזה ייאלץ להתפטר או יודיע על פרישה, קיבל יאיר לפיד 17%, נפתלי בנט עם 10%, גדעון סער גם הוא עם 10%, יצחק הרצוג עם 6%, משה יעלון עם 6%, גלעד ארדן עם 5% וישראל כץ עם 3%. 



לפיד ונתניהו. צילום: פלאש 90
לפיד ונתניהו. צילום: פלאש 90



בסקר המנדטים, יש עתיד ממשיכה באופן עקבי לקבל עוד מנדט ועוד שניים בסקרים, ונראה כי זה לא דבר חולף. הליכוד מאבד מנדט לבנט, אך עם זאת עדיין נתניהו הוא היחיד שיכול להקים ממשלה, גם לפי הסקר הזה. לפי הנתונים, יש עתיד מקבלת 26 מנדטים, הליכוד ונתניהו עם 24, הרשימה המשותפת עם 13, הבית היהודי עם 12, המחנה הציוני עם 11, כולנו עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו גם היא עם 7, ש"ס עם 7, יהדות התורה עם 7 גם היא ומרצ עם 6 מנדטים. 


 


בנוסף, דווח בערוץ 2 כי שמו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עולה כמי שעשוי להתמודד על ראשות הליכוד. על פי הפרסום, ישנן פניות לאדלשטיין על מנת שירוץ, וההערכה היא כי הוא אכן יקפוץ למים. בערוץ 10 אף פורסם כי ההערכות בליכוד הן שיו"ר הכנסת מתייצב גבוה מאוד בסקרים בתוך הליכוד ומציב עצמו כמועמד לראשות הממשלה. מזה מספר חודשים יולי אדלשטיין ניצב בראש הסקרים באהדה בקרב חברי הכנסת בליכוד.