ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע הדריסה שאירע היום (רביעי) בכפר הבדואי אום אל חיראן שבנגב, בו נרצח השוטר אייל עמדי לוי בן ה-34. "לא רק שאירוע כזה איננו מרתיע אותנו, הוא מחזק אותנו ואת הנחישות שלנו לאכוף את החוק בכל מקום. אני מבקש מכולם, ובראשם חברי כנסת ישראל, לגלות אחריות, להפסיק את ליבוי היצרים וההסתה לאלימות", אמר נתניהו.



את הדברים אמר ראש הממשלה לאחר שקיים בשעות הצהריים הערכת מצב בעקבות הפיגוע והאירועים האלימים בהריסת המבנים הבלתי חוקיים בנגב, יחד עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך. בהמשך ביקש נתניהו למסור תנחומים למשפחתו של שוטר היס"מ שנרצח ואמר: "ארז היה שוטר מצטיין, בנו של שוטר, והוא נרצח הבוקר בפיגוע דריסה. זהו פיגוע הדריסה השני במשך ימים ספורים ואנחנו נלחמים בתופעה הרצחנית הזאת שמכה גם בישראל וגם בעולם".


תיעוד מהאוויר: פיגוע הדריסה באום אל חיראן שבנגב

העימותים הבוקר באום אל חיראן



כמו כן התייחס נתניהו לעובדה כי האירועים האלימים אירעו בכפר בדואי, ואמר: "הציבור הבדואי הוא חלק מאיתנו, אנחנו רוצים לשלב אותו בחברה הישראלית, ולא להקצין אותו ולהרחיק אותו ממרכז הווית החיים שלנו. כוחות המשטרה פועלים בשטח בסמכות וברשות, ולאיש אין רשות להפריע למשימתם".



המשטרה: מות השוטר - מהדריסה,  לא מירי


את הדברים אמר נתניהו בתום הריסות הבתים הלא חוקיים באום אל חיראן. במהלך האירועים, 480 לוחמי משטרה ומשמר הגבול הגיעו  לישוב הסמוך לחורה לשם אבטחת פעילות מנהל מקרקעי ישראל במימוש צו הריסה, זאת לאחר הידברות מקדימה וממושכת בעניין עם דרי המקום. מהמשטרה נמסר כי 


בתחילת הפעילות, מחבל שעט לעבר הלוחמים עם רכבו, על מנת לבצע פיגוע דריסה ופגע בשניים מהם. כתוצאה מכך לוחם אחד נרצח ולוחם נוסף נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי.



הלוחמים שהיו במקום נטרלו את המחבל, ומחקירה עלה כי המחבל הוא פעיל התנועה האיסלאמית - הפלג הדרומי. כמו כן נבחן הקשר של המחבל לארגון הטרור דאעש. בסרטון שצולם מהאוויר ניתן לראות את המחבל מאיץ לעבר השוטרים ודורס אחד מהם. מהמשטרה ביקשו להבהיר כי בדיקת גופתו של השוטר קבעה חד משמעית כי הוא נרצח מדריסה, ובשום אופן לא מירי של שוטרים. כמו כן, בגופו לא נמצאו קליעים. 



אייל עמדי לוי שנרצח בפיגוע. צילום: דוברות המשטרה



רק אחרי שהמחבל שעט לעברם של השוטרים בוצע הירי, זאת על מנת לנטרלו. המשטרה לא עשתה שימוש בכדורי ספוג, כפי שטענו הח"כים הערבים - כי אין למשטרה כאלה כדורים. באותן הנסיבות הובהר כי גם ח"כ עודה לא נפגע מירי של המשטרה.

במשטרה ביקשו להדגיש כי פיגוע הדריסה היה מנותק לחלוטין מאירוע ההריסות: "אתמול בלילה עלה המו"מ שבין הרשות להסדרה עם המתיישבים על שרטון. אולם כנגד הרשות עמדו צווים שיפוטיים שהיו צריכים לבצע אותו. חובה להפריד בין פעולת ההריסה בין הפיגוע וחשוב להדגיש כי מדובר בפיגוע לאומני, פשוטו כמשמעו".