העימותים הקשים באום אל חיראן, שהחלו אמש בשעות הבוקר המוקדמות ובמהלכן נרצח השוטר ארז (עמדי) לוי ז"ל, ממשיכים להעסיק את המגזר הבדואי והערבי במדינה. במקביל לטענות הקשות מצד שרי הממשלה על התנהגות המפגינים והפוליטיקאים מהרשימה המשותפת, עולה גם קולם של תושבי המקום, שמצידם טוענים כי העניין יצא משליטה וכי היה ניתן לפתור את העניין בהתדיינות. 


 


ראאד אבו סיהן, יו"ר הוועד המקומי אבו חיראן, אמר בריאיון לערוץ הכנסת: "אנחנו ביחד, כל הזמן, כבר 68 שנה. לא ניתן יד לפוליטיקאים שמסיתים נגדנו ונגד העם שלנו. אני משתתף בצער השוטר שנהרג, ואנחנו צריכים לעבוד במשותף על מנת להוציא ועדת חקירה. השניים נהרגו מירי שוטרים, הם פשוט ירו אחד בשני. היה מטווח ירי מכל הכיוונים. השוטר נהרג מירי של השוטרים האחרים".



"אני לא מסלף את העובדות. רוצה שתקום ועדת חקירה, למה הוא נקבר מיידית? מי שהיה במכונית הוא בחור בעל תואר שני, משכיל, נאור, אינטיליגנט, היא דוקטור ומרצה בבאר שבע. הבן שלו מסיים תואר רפואה בחו"ל. ממשפחה של מנהלי בית ספר, דוקטורים לכימיה, רוצים שהילדים שלנו יחיו ביחד, איפה הניידות? למה החביאו אותן?"



"אנחנו במרדף אחרי המשטרה כדי למצוא פתרון והסכמה. המדינה ובית המשפט הביאו אותנו לפני 62 שנה ואמרו לנו לגור פה. יש פה תשתיות, הבנייה היא חוקית. הגבול שלנו. מפנים ערבים ומביאים יהודים במקומי? למה אנחנו לא יכולים לגור ביחד. פנינו לגבי זה ולא קיבלנו מענה".