עוד בטרם נחלק מנדטים ונתרחש תרחישים, הבשורה הרעה לראש הממשלה היא העובדה שהציבור הפסיק לקנות ממנו את ספין ה"לא יהיה כלום כי אין כלום". 

רוב ברור ומוצק (57%) מנשאלי סקר "פאנלס פוליטיקס" עבור "מעריב" סבורים כי החשדות נגד נתניהו בפרשות 1000 ו־2000 מבוססים. רק 28% חושבים שאינם מבוססים. בהתאמה, רק 27% יראו מהלך ראוי בריצה לבחירות בזק של נתניהו כדי לעצור את החקירה ולקבל מנדט מחודש מהעם. 56% חושבים שמדובר במהלך לא ראוי.
סביב נתניהו מתגודד הגרעין הקשה של תומכיו, אותם 30 מנדטים פלוס־מינוס שהצביעו עבורו. כל השאר, ומדובר בקרוב ל־75% מהציבור, נמצאים במקום אחר. רובם סבורים שיש אש מאחורי העשן, מיעוטם פשוט לא יודעים. פלילית, היועץ המשפטי יכריע. ציבורית, ביבי בבעיה קשה.

השאלה המתבקשת הראשונה הייתה מי הכי ראוי לרשת את מקומו. 21% תומכים בלפיד, 12% בבנט, 7% בגדעון סער ו־6% בבוגי יעלון. לפיד מבסס את מקומו כטוען הראשי לכתר. 11% מאנשי הימין תומכים בו, שזו סנונית מעודדת שלפיד מקווה לעודד עוד יותר בהמשך. בנט שבר את תקרת הזכוכית והוא מועמד לגיטימי, אם כי בניגוד ללפיד, התמיכה בו מגוונת פחות ואין לו כמעט תומכים בשמאל. 
הקרב בתוך הליכוד מרתק אף יותר: בקרב הציבור הכללי מוביל סער עם 18% מרשימים, אחריו יעלון וארדן עם 10% כל אחד, ובמקום הרביעי כחלון עם 9%. ההישג של סער מרשים בהתחשב בעובדה שהוא כבר שנתיים וחצי מחוץ לעניינים. בקרב הקהל הליכודי ארדן מוביל, עם סער במקום השני, כץ ומירי רגב (!) במקום השלישי, עם 10% כל אחד. כחלון (7%) ושטייניץ (6%) עם תוצאה סבירה.
מנדטים: על המפה הפוליטית הקיימת, סטגנציה - לפיד ממשיך להוביל ביציבות עם 26, הליכוד מאחוריו עם 23 מנדטים, הרצוג מתרסק ל־9, ובנט מתרומם ל־13, ליברמן עם התחזקות מינימלית ל־7 וכחלון עם תוצאה סבירה (7 מנדטים). מכאן לתרחישים השונים: גבי אשכנזי במקום השני אצל לפיד מביא להתחזקות מינימלית של יש עתיד במנדט אחד. יעלון, לעומת זאת, מחזק את לפיד ב־4 מנדטים, עד כדי 30, לעומת 23 של נתניהו. רוב המנדטים הללו באים מהמחנה הציוני. יעלון, אם יתמודד במפלגה עצמאית משלו, מביא תוצאה לא רעה בכלל: 8 מנדטים, שבאים מלפיד ומהמחנה הציוני ברובם. אשכנזי בראשות מפלגת העבודה או המחנה הציוני מביא 15 מנדטים, והוא היחיד בשלב הזה שמעלה את המפלגה הזו לתוצאה דו־ספרתית.

הניסיון האחרון שערכנו בסקר הזה, ואנו מודים שהוא מפתיע, זה נפתלי בנט בראשות הליכוד. ובכן, 29 מנדטים, וניצחון על לפיד שמביא 27. יחד עם זאת, המנדטים שמוסיף בנט לליכוד מגיעים מהבית היהודי, כך שהבנק הכללי לא מושפע.
השורה התחתונה: לפיד ממשיך להוביל בהפרש של כ־3 מנדטים, החלוקה בין ימין לשמאל לא משתנה, שוברי השוויון ומשני המשחק (game changers) יכולים להיות אשכנזי (בעבודה) או יעלון (אצל לפיד או במפלגה עצמאית). ההערכה היא כי השפעות החקירות הפליליות והפרסומים השונים בעניין נתניהו עוד לא הבשילו לחלוטין בסקר הזה. כרגע רב הנסתר על הנגלה וגם המערכת הפוליטית רחוקה מלהתייצב, כך שהסקר יכול ללמד אותנו על מגמות בלבד.