דונלד טראמפ יושבע הערב (שישי) לנשיאה ה-45 של ארצות הברית. אחת ההבטחות החשובות שלו, בוודאי בכל מה שקשור לישראל, היא להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. רגע לפני שהוא נכנס לתפקידו, בירכו אותו פוליטיקאים מהצד הימני של המפה הפוליטית וקראו לו לקיים את הבטחתו ולהעביר את השגרירות לעיר הבירה. אתמול אמר דוברו של טראמפ, שון ספייסר, כי בקרוב תצא הכרזה חשובה בנושא, ואף המליץ לכתבים לעקוב.


יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר (ליכוד), קרא לטראמפ שלא להתרגש מהאיומים הפלסטינים ולהעביר את השגרירות. "כבוד הנשיא טראמפ, אתה בטח מוצף בעצות מפי יועצים רבים שמנסים לומר לך מה ואיך לעשות. כישראלי שחי כבר 46 שנה את המציאות במזרח התיכון, אני ממליץ לך להתרכז כאן, במזרח התיכון היושב על רכבת הרים שאין אפילו בדיסנילנד, בעשיית צעד אחד פשוט ואמיץ: העבר את שגרירות ארה״ב לירושלים/ אתה תהיה המנהיג הראשון בארה''ב ובעולם שיעשה זאת. תפגין בכך מנהיגות שתבהיר כי אתה נשיא אחר, ולא עוד אחד מהזן הישן".

דיכטר הוסיף, כי "בישראל אנו מבחינים בין מנהיגים הקוראים 'אחריי', 'follow me', לבין אלה שצועקים 'קדימה'... לך מתאים לומר 'אחריי'. קריאת הקרב של הטרור האסלאמי היא: 'לירושלים צועדים מיליוני מתאבדים'. קריאתך כמנהיג שקול ונחוש צריך שתהא בהקשר לירושלים: 'אחריי עם שגרירות אחרי שגרירות לעבר ירושלים בירת ישראל".



לדברי ראש השב"כ לשעבר, גם המנהיגים הערבים יבינו שלאזור הגיע מנהיג המעצמה מספר אחת בעולם ואצלו מילה זו מילה. "פוטין יבין שהאמריקאים חוזרים למלא את הוואקום שיצרו כאן במזה״ת בשנים האחרונות. והפלסטינים, שפרט ליללות ואיומים לא עושים דבר לקידום פתרון, סוף סוף יבינו שהזמן לא עובד לטובתם".

"אדוני הנשיא", פנה דיכטר לטראמפ, "אל תתרגש מהאיומים של הפלסטינים. את אלה שמעתי כבר עשרות פעמים בעבר. חמאס, ג'יהאד אסלאמי ואחרים. כולם איימו להבעיר את המזרח התיכון, ותמיד זה הסתיים כשבגדיהם חרוכים והעולם נחלץ לעזרתם. אין בעולם מיעוט ששפכו עליו כל כך הרבה כספים (כולל ארה״ב) והוא לא עשה עימו כלום לקידום השלום. ברוב המקרים הכסף מימן עוד טרוריסטים".

"ירושלים, הרים סביב לה מתוך עשרה קבין של יופי, תשעה היא לקחה. עם העברת השגרירות אליה, ירושלים תקבל גם את הכבוד הבינלאומי שהיא ראויה לו. אנחנו הישראלים מאחלים לך הצלחה בתפקיד של מנהיג העולם החופשי והשפוי לשנה הזאת בשגרירות ארה״ב בירושלים – זה בידיך אדוני הנשיא!". 

גם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, קרא לטראמפ להעלות את השגרירות לירושלים. בסרטון שפרסם השבוע הוא בירך את הנשיא הנבחר על הכניסה לתפקידו, אבל לא שכח לתקוף את הנשיא היוצא, ברק אובמה, על הקפאת הבניה, הכניעה לאיראן ולאסלאם הקיצוני והפקרת ישראל להחלטה עוינת באו"ם. 



"השבוע ייכנס לבית הלבן הנשיא דונלד טראמפ בואו נקבל אותו ביחד בברכת ברוך הבא חבר ונודה לו על כוונתו להעביר את שגרירות ישראל לירושלים ובכך להעביר מסר ברור לעולם ירושלים היא בירת מדינת ישראל? הצטרפו אליי וחתמו על העצומה להעביר את השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים", אמר ברקת.