נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לביקור בבית הלבן בחודש פברואר. השניים שוחחו הערב (ראשון) בטלפון, לראשונה מאז הושבע טראמפ לתפקידו החדש. מלשכת רה"מ נמסר כי שיחתו של נתניהו עם הנשיא טראמפ הייתה מאוד חמה וכי "הוא הביע את רצונו לעבוד ביחד בחזון משותף לקידום שלום וביטחון באזור באופן שלא יהיו פערים בין ארצות הברית לישראל".

עוד נמסר בהודעה, "כי שני המנהיגים דנו בהסכם עם איראן, התהליך המדיני עם הפלסטינים ונושאים אחרים. הנשיא טראמפ הזמין את ראש הממשלה נתניהו לבוא לוושינגטון ולפגוש אותו בחודש פברואר". מועד סופי לביקור ייקבע בימים הקרובים.

גם הנשיא האמריקאי הגדיר את השיחה בינו לבין נתניהו כנעימה מאוד, אך סרב לפרט על תוכן השיחה ועל העברת שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים.



על פי הדיווחים, הוא אמר לנתניהו בשיחה כי "שלום בין ישראל לבין הפלסטינים יכול להיות מושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים. ארה"ב תעבוד צמוד עם ישראל כדי להשיג מטרה זו". טראמפ הוסיף כי הוא "מחויב באופן חסר תקדים לביטחון ישראל. המאבק בדאעש ובארגוני הטרור האיסלאמיים יהיה בראש סדר העדיפויות של הממשל שלי".

נושא השגרירות עלה לכותרות היום לאחר שדובר הבית הלבן שון ספייסר התייחס להעברת השגרירות והצהיר כי בבית הלבן החלו שיחות ראשוניות על העברת השגרירות. יש לציין כי העברת השגרירות בפועל יכולה להתרחש בחודש יוני, זאת לאחר שבתחילת דצמבר חתם הנשיא לשעבר ברק אובמה על צו המונע את העברת השגרירות לירושלים. תוקפו של הצו הוא חצי שנה.



בעבר טראמפ הבטיח לנתניהו בפגישתם בניו יורק, שנערכה בזמן קמפיין הבחירות מול המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, כי יכיר בירושלים כבירתה הנצחית והבלתי מחולקת של ישראל. עוד צוטט אומר כי "כדי שיגיע שלום, הפלסטינים צריכים להפסיק את הטרור ולהכיר בישראל כמדינה יהודית".



באותה פגישה שוחחו שני האישים על היחסים בין שתי המדינות ועל הסיוע הצבאי. טראמפ הסכים כי הסיוע הביטחוני ושיתוף הפעולה נושא הגנה מטילים הם השקעה מצוינת לאמריקה. לדבריו, תחת נשיאותו, ייהנו שתי המדינות משיתוף פעולה אסטרטגי, טכנולוגי, צבאי ומודיעיני יוצאים מן הכלל.



בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטיני, מחמוד עבאס, נועד היום עם מלך ירדן, עבדאללה, ברבת עמון, על מנת לתאם את התגובה לאפשרות שארצות הברית תחליט להעביר את השגרירות בישראל לירושלים. "אבו מאזן והמלך עבדאללה דנו בהשלכות האפשריות של העברת השגרירות ל'ירושלים הכבושה', והסכימו לנקוט במספר צעדים אם המהלך אכן יקרה", דווח ב"וואפא", אתר החדשות הרשמי של הרשות הפלסטינית.