דוח מבקר המדינה על צוק איתן הוגש לוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ קארין אלהרר. מחר יתקיים דיון בנוגע לחשיפת הפרטים שנכתבו בו. לקראת הדיון, התייחס יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד לפרטי הדוח והביע ביקורת על "ניסיונות למנוע את פרסום הדוח מהציבור". לדבריו, "לשכת ראש הממשלה נתניהו חוששת שהדוח ייצא לציבור כי לא היינו מוכנים למנהרות, כי לא היו הדיונים שהיו צריכים לקרות בשביל שנתכונן, וגם כי בגזרה הזאת - שחור על גבי לבן - ראש הממשלה לא אמר לציבור את האמת. עכשיו הם מבוהלים כי הדוח מוכיח את זה, אז מנסים לקבור אותו".



את הדברים אמר יו"ר יש עתיד במהלך ישיבת סיעתו. הוא הטיח ביקורת על "ניסיונות ההסתרה" ואמר כי "אין מקום לפוליטיקה כשמדובר בביטחון צה"ל, ואין מקום לפוליטיקה כשמדובר בביטחונם של אזרחי ישראל. מה שאנחנו זקוקים לו זה לדעת לדון ולתקן".



בסיום דבריו ביקש להדגיש לפיד: "כמי שמכיר את הדוח, והעיד בפני מבקר המדינה יותר מפעם אחת, אני אומר שצריך לפרסם את הדוח הזה במלואו. צריך לפרסם את זה בשביל המשפחות השכולות, לפרסם אותו בגלל ביטחון המדינה, וגם בשביל צה"ל, שצריך ללמוד מהביקורת באומץ וביושר כדי להיות טובים יותר בפעם הבאה".



בנימין נתניהו במנהרה שנחשפה. צילום: עמוס בן גרשום, פלאש 90