לאחר האיום בתביעה: ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) התנצל הבוקר (רביעי) בפני המיליארדר ארנון מילצ'ן, על כך שטען כי מילצ'ן פנה ביוזמתו להעיד במשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה להביא לסיום כהנותו. במכתב ששלח לעורך דינו של מילצ'ן, בעז בן צור, כתב אמסלם כי "אם מר מילצ'ן רואה את עצמו נפגע מכך באופן אישי, אני מצר על כך". זאת, לאחר שזה דרש ממנו להתנצל על דבריו בתוך 48 שעות. 



למרות התנצלותו, אמסלם לא נשאר חייב ואמר לאחר שליחת המכתב בשיחה עם גל"צ כי מקורביו של מילצ'ן "אמרו שאני נושא כלים". לדבריו, "הם ברמה העובדתית ניסו להגחיך אותי ולומר שאני מין רובוטריק שמופעל מרחוק, זו הכפשה פי כמה יותר גדולה ממה שאמרתי על מילצ'ן". 



במכתב ששלח הבוקר טען ח"כ אמסלם כי "ההתבטאות מוגנת בהגנה מוחלטת מפאת חסינותי לפי חוק חסינות חברי כנסת", אך לגופו של עניין אמר: "אכן איני מכיר את מר מילצ'ן. לכל אורך הראיונות שלי, חזרתי והדגשתי שגם העובדות העולות מחקירת המשטרה אינן ידועות לי, וכי דבריי מתייחסים לפרסום בעיתון 'הארץ'. לא זו אף זו, הדגשתי מספר פעמים שאני מטיל ספק בנכונות הפרסום האמור".



"הפועל היוצא הוא, שהראיונות כולן היו בגדר 'הבעת דעה' על האפשרות שהפרסום בעיתון 'הארץ' נכון בצורה כלשהי, ועל הפרשנות האפשרית, שהוצגה על-ידי המראיינים, לפיה עדותו של מר מילצ'ן פוגעת בדרך כלשהי בממשלת ישראל ובראש הממשלה. ואכן, גם אתה דייקת במכתבך וכתבת שהדברים נאמרו בתנאי ('אם') שהפרסום הוא אמת", הוסיף.



ארנון מילצ'ן. צילום:פלאש 90



"ידוע לכל", כתב אמסלם, "כי החקירה המתנהלת לאחרונה בעניין זה עומדת בלב ההתעניינות הציבורית ומקבלת תשומת לב תקשורתית חסרת תקדים. בכלל זה, מושמעת ונדונה העמדה הרלוונטית המבקשת לשאול האם ראוי שחקירה מסוג זה תסכן את כהונתו של ראש הממשלה שנבחר פעם אחר פעם בבחירות דמוקרטיות. בהקשר זה, מושמעת מזה זמן הטענה, הראויה כשלעצמה לדיון ציבורי, ולפיה אפשר שמאחורי החקירה עומדים גורמים בעלי עניין לפגוע בראש הממשלה ולסכל את כהונתו".



ח"כ אמסלם הוסיף כי "כל שאמרתי בראיונות אליהם התייחסת במכתבך היה בגדר 'הבעת דעה' אודות אותם עניינים בעלי חשיבות ציבורית, ומשכך, ונוכח הבהרתי כי אין לי כל ידיעה אודות פרטי החקירה ופרטי העדות שמסר לכאורה מר מילצ'ן, אין לראות בדבריי משום לשון הרע. אני מקווה שיש במכתבי כדי להשיב לטענותיך. אבקש להוסיף שלמרות האמור לעיל, אם מר מילצ'ן רואה את עצמו נפגע מכך באופן אישי".



"זה לא סכסוך שכנים, חובתי הייתה להתבטא בנושא"


כאמור, לאחר שליחת המכתב התייחס חבר הכנסת לנושא בראיון לגלי צה"ל ואמר כי "החסינות של חברי הכנסת היא מהותית. זה בדיוק התפקיד שלי להתבטא בסוגיות פוליטיות. לא דיברתי על מילצ'ן על רקע סכסוך שכנים, חובתי היתה להתבטא בנושא. גם אם לא היתה לי חסינות כשקבלתי את המכתב שלו השתוממתי ולא הבנתי על מה הכעס".



"מעולם לא טענתי שיש לי מידע מהמשטרה. מעולם לא אמרתי שאני יודע מישהו ממילצ'ן. כל הזמן הדגשתי שאני נסמך על דברים שהיו בכלי התקשורת ולכן נתתי פרשנות שלי לעניין. בסופו של דבר לפי דברי מילצ'ן אסור לי אף פעם לדבר על הנושא". ח"כ אמסלם אמר עוד כי "הבנתי שאם העורך דין שלו כתב לי מחזיק שלא מחזיק מים הבן אדם נפגע ממני. שאלתי את עצמי למה הוא נפגע אז הבנתי שכנראה שחלק ממה שכתוב בתקשורת לא נכון. כנראה נעלב. אני לא מעליב אנשים מקצועי, מעולם לא פגשתי אותו".



עוד אמר כי נתניהו לא שוחח איתו בעקבות הדברים: "אני לא מדבר עם ראש הממשלה למעלה משנה, לא נפגשתי אתו כמעט. ביום ראשון התראיינתי בגל"צ ובצהריים מקרובי מילצ'ן הודיעו שאני נושא כלים. הם ניסו להגחיך אותי ולומר שאני מין רובוטריק שמופעל מרחוק. זה הכפשה פי כמה יותר גדולה ממה שאמרתי על מילצ'ן".