סערת עמונה מגיעה לליכודיאדה: תמר ניזרי, תושבת המאחז, התפרצה היום (שישי) אל במת הנאומים בכנס המתקיים באילת וזעקה לעבר השרים וחברי הכנסת שנכחו באירוע "אתם הולכים להרוס לי את הבית". היא התפרצה לעבר הבמה, אחזה את המיקרופון בהתרגשות ואמרה: "אני תמר ניזרי, נכדה לניצולי שואה, נשואה ליהוידע ואמא לשמונה ילדים, מדליקה משואה זו לכבוד הממשלה הכי ימנית שהיתה במדינת ישראל והולכת להרוס לי את הבית בעוד שבוע ולהשאיר אותי בלי כלום. אני מסתובבת פה ומרגישה יאוש ופסימיות. האויב זה לא ביבי", הדגישה. לאחר שהקריאה את דבריה הורדה מהבמה.


תמר ניזרי התפרצה לבמת הליכודיאדה. צילום: ערוץ 7

מירי רגב מגיבה לתמר ניזרי תושבת עמונה. צילום: ערוץ 7

שרת התרבות מירי רגב שעלתה לנאום מיד אחריה, אמרה: "לא תהיה ממשלה ששומרת על ההתיישבות כמו ממשלת הליכוד. הבאנו את חוק ההסדרה כדי להציל אלפי בתים ביהודה ושומרון". היא ציינה כי "ועד היישוב עמונה יודע כמה מאמצים השקענו כדי לטפל בעמונה וגם בעפרה. יש פסק דין חלוט לגבי שני המקומות האלה, נעשה את הכל כדי להציל את הבתים שם". רגב הוסיפה כי "צריך להגיד את האמת: את חוק ההסדרה ואת קידום וחיזוק ההתיישבות עושה ממשלת הליכוד בראשות בנימין נתניהו".



עם תחילת נאומה של רגב, נשמעו קריאות בוז לגלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח שהיה בעברו יושב ראש המפלגה, אריאל שרון ז"ל. בנוסף, במהלך נאומה היא טענה: "נתניהו עובר לינץ' תקשורתי במטרה ללחוץ להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום. זוהי חבורת אנטי ביבי". היא התייחסה לרפורמות האחרונות שהיא העבירה במסגרת תפקידה, ואמרה כי "גם למזרחיים יש עושר תרבותי, כמו שנותנים לאופרה ניתן לאנדלוסית. לא צריך לפחד מבוז, ולא מהתקשורת. אני מכבדת מאוד את בן גוריון אבל כור ההיתוך לא הצליח - אי אפשר לבטל את הזהות". לדבריה, מה שמצליח - הוא חיבור של הכול לשלם אחד.

קודם לכן התייחסה השרה מירי רגב לחקירות נתניהו ואמרה: "מה שעובר ראש הממשלה ומשפחתו בשבועות האחרונים זה לינץ' ציבורי ותקשורתי באמצעות התקשורת וגורמים מהשמאל. חקירה שמתנהלת בתקשורת ערב ערב עם הדלפות מלאות בשקרים וחצאי אמיתות וכל זה כשראש הממשלה מנוע מלהגיב ומלהתייחס לנושא כי הוא תחת חקירה".

רגב הוסיפה: "זו תופעה מכוערת ולא ראויה שכוללת גם מתקפה וכינויים אישיים נגד היועץ המשפטי לממשלה במטרה ללחוץ אותו להגיד כתב אישום נגד ראש הממשלה".

גם לסערת קיום האירוע ביום השואה הבינלאומי, דבר שגרם לביקורת רבה על המפלגה, התייחסה השרה, ואמרה כי היא "גאה במארגני הליכודיאדה כי מעולם לא סיקרו את יום השואה כמו שסיקרו השנה בזכות הליכודיאדה. שיפסיקו לחפש את הליכוד".

"בעזרת השם אני מתכוון להמשיך להוביל את הליכוד והמדינה עוד שנים רבות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח ברכה למשתתפים בליכודיאה, ובה נכתב: בימים אלה אנו מודים לכם על תמיכתם האיתנה שמחממת את לבנו. התמיכה הזאת חשובה במיוחד על רקע מסע לחצים בלתי-פוסק מצד גורמים מסוימים שמבקשים להשפיע על רשויות אכיפת החוק והיועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדי כתב אישום. התשובה לגורמים אלה ברורה: בדמוקרטיה מחליפים שלטון נבחר בקלפי, ולא במסע לחצים מתוזמן על רשויות האכיפה והיועמ"ש.

אנו יכולים להיות גאים בכך שתנועת 'הליכוד' מגבה לאורך השנים את מנהיגיה וניצבת מאחוריהם, בניגוד למה שקורה במפלגות אחרות. אתם, כמו רוב הציבור בישראל, לא קונים את המתקפה הזאת נגדי. אני מרגיש את עומק התמיכה בי, ובדרכו של 'הליכוד', בכל מקום שאליו אני מגיע וברשתות החברתיות.
בזכות תמיכתם - ובעזרת השם - אני מתכוון להמשיך להוביל את 'הליכוד' ואת מדינת ישראל עוד שנים רבות.
קודם לכן ארעה תקרית אחרת, בשעה שעובד לשעבר ברשות השידור התפרץ בצעקות לעבר השר חיים כץ, בעת שזה נאם בפני באי הליכודיאדה. העובד הורחק בידי המאבטחים. אחר כך נועד אתו השר לשיחה בארבע עיניים.