זגזוג בין גרסאות והצהרה לא ברורה:השר איוב קרא (ליכוד) מתכנן לשחוט 68 כבשים לאירוע החגיגי שיקיים לכבוד מינויו לתפקיד שר ללא תיק, כך פורסם הבוקר (שישי) ב'ידיעות אחרונות'. לפי הפרסום, קרא תכנן לשחוט 61 כבשים, כמניין שנותיו אך החליט לבסוף לשחוט 68 כבשים, לציון שנות קיום המדינה. הפרסום עורר זעם בקרב ארגונים למען זכויות בעלי חיים שטענו כי אין זה ראוי לציין כך את המינוי.



ח"כ שרן השכל, יו"ר השדולה למען בעלי חיים, שוחחה עם קרא ואמרה לו שהיא תגיע לחגיגות לכבודו בתמורה לכך שלא ישחטו כבשים. בהצהרה משותפת הודיע לה קרא שאין בכוונתו לשחוט את הכבשים והוא ישמח שחברת הכנסת תגיע לחגיגות. אלא שבשיחה עם 'מעריב' הבהיר קרא כי לא הוא האיש שיחליט אלא האולם בדלית אל כרמל בו יתקיים האירוע ודווקא בשר ככל הנראה יהיה בו בשפע.



הצהרה לא ברורה, ח"כ שרן השכל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הצהרה לא ברורה, ח"כ שרן השכל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"לא היה נושא שחיטת כבשים, בצחוק אמרו אנשים שבטח יהיו כבשים. אנחנו לא שוחטים כבשים לשם שחיטת כבשים אלא כי קיבלתי תפקיד. אנחנו עושים מסיבה שיהיה בה בשר, יכול להיות שיהיו מאה כבשים ויכול להיות חמישה. האולם שיערוך את האירוע הוא זה שיקבע. לא אמרתי שצריך כבשים, אמרתי שצריך בשר. אנחנו לא עושים כפייה על אף אחד - מי יאכל מה ומי יגיד מה. אם האולם ירצה הוא ישחט", אמר קרא ל'מעריב'.