שרת התרבות והספורט מירי רגב היא המנצחת הגדולה של הליכודיאדה שננעלה הערב (שבת) באילת. במדגם הפריימריז המדומה שנערך בין באי האירוע נבחרה רגב במקום הראשון. יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, דורג במקום השני במשבצת המיועדת למועמדים צעירים ושובץ במקום ה-35 ברשימה הארצית.



בולטת במיוחד תבוסתו של גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שקיבל 25.86% בקרב על נציג מחוז הנגב, אך הפסיד לבני מזגיני מאילת (35.34%) ונדחק אל תחתית הרשימה בעשיריה החמישית. שרון, שטרח להגיע לליכודיאדה, התקבל בתחושות מעורבות על ידי פעילי המפלגה, שלא שוכחים את הקמת קדימה ואת ההתנתקות. רגב ברכה על נוכחותו בליכודיאדה, אך דבריה התקבלו בשריקות בוז. "בלי בוזים", ביקשה מהקהל. לעומת זאת, רבים אחרים קיבלו אותו בחום וכמה מהשרים ומחברי הכנסת שנכחו באירוע אף הצטלמו במחיצתו.



גם עו"ד ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר משה קצב, נדחק מחוץ לרשימה לאחר שזכה ב-9.91% בלבד מהקולות. העשירייה הראשונה של המדגם: רגב, גילה גמליאל, מיקי זוהר, אופיר אקוניס, יולי אדלשטיין, גלעד ארדן, יואב קיש, דוד ביטן, אבי דיכטר ואמיר אוחנה.  העשירייה השנייה: יריב לוין, ישראל כץ, צחי הנגבי, אורן חזן, נאוה בוקר, שרן השכל, דוד אמסלם, יובל שטייניץ, נורית קורן וג'קי לוי. בעשירייה השלישית דורגו בין היתר איוב קרא, זאב אלקין, חיים כץ ציפי חוטובלי.



מצדיעות לרגב? הליכודיאדה, צילום: אריק בנדר
מצדיעות לרגב? הליכודיאדה, צילום: אריק בנדר



"התנועה מגבה את מנהיגיה"



מייד בתום חקירתו אתמול שלח ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברכה למשתתפי הליכודיאה באילת, ובה נכתב: "בימים אלה אנו מודים לכם על תמיכתם האיתנה שמחממת את לבנו. התמיכה הזאת חשובה במיוחד על רקע מסע לחצים בלתי-פוסק מצד גורמים מסוימים שמבקשים להשפיע על רשויות אכיפת החוק והיועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדי כתב אישום. התשובה לגורמים אלה ברורה: בדמוקרטיה מחליפים שלטון נבחר בקלפי, ולא במסע לחצים מתוזמן על רשויות האכיפה והיועץ המשפטי לממשלה".




"אנו יכולים להיות גאים בכך שתנועת 'הליכוד' מגבה לאורך השנים את מנהיגיה וניצבת מאחוריהם, בניגוד למה שקורה במפלגות אחרות", הוסיף. "אתם, כמו רוב הציבור בישראל, לא קונים את המתקפה הזאת נגדי. אני מרגיש את עומק התמיכה בי, ובדרכו של 'הליכוד', בכל מקום שאליו אני מגיע וברשתות החברתיות. בזכות תמיכתם - ובעזרת השם - אני מתכוון להמשיך להוביל את 'הליכוד' ואת מדינת ישראל עוד שנים רבות".