לראשונה מאז פרש ממפלגת העבודה והקים את מפלגת עצמאות יופיע היום (ראשון) ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בפני "החוג הרעיוני המרכזי", פורום של מפלגת העבודה, שיתכנס הערב בתל אביב.
לקראת המפגש המסקרן אמר אמש ח"כ איתן ברושי, מראשי החוג, כי "בטרם עוסקים בשאלה הפרסונלית, ובטרם בוחרים יו"ר למפלגה (יולי 2017) יש לקבוע את המסגרת שבה המפלגה פועלת ואת חוט השדרה הרעיוני שלה. המפלגה זקוקה להגדרה מחודשת של הערכים והיעדים שמובילים אותה, ולגיבוש תעודת הזהות והקווים האידאולוגיים שלה, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לבחור מנהיג, על פי עקרונות אלה. יש לחזור ולהיות קבוצה מגובשת במקום אסופת בודדים".
לדבריו, "הכנס הוא לא למען אהוד ברק, אלא למען מפלגת העבודה. תמיד היו במפלגה ניצים ויונים אך מעולם לא היו פוסט-ציוניים. אם מפלגת העבודה תהיה שמאלה ממרצ, היא תהיה קטנה ממנה ומיותרת. אחרי הכנס צריך להמשיך את הבירור הרעיוני ולחזור לזרם המרכזי במפלגה שצריך להיות הקבוצה הגדולה, הבולטת והמשפיעה ביותר בה, אם רוצים להנהגת המדינה. דרכה של המפלגה התבססה לאורך השנים על ביטחון, התיישבות, חלוקת הארץ ופשרה טריטוריאלית, ועקרונות אלו נכונים גם היום ובעתיד". 

מפלגת העבודה תבחר מזכ"ל 

מפלגת העבודה קיבלה אתמול חיזוק באמצעות שני מתפקדים חדשים, אלוף במיל יום טוב סמיה ואלוף במיל עמירם לוין. ר אש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג בירך אותם על הצטרפותם ואמר: "ברוך בואכם למפלגת העבודה! הצטרפותם של סמיה ולוין היא בשורה חשובה נוספת למפלגה, שמוכיחה שוב את כוחה וחשיבותה של המפלגה למערכת הפוליטית ולדמוקרטיה הישראלית".

רכש חדש. יום טוב סמיה. צילום: גיא וסרמן
רכש חדש. יום טוב סמיה. צילום: גיא וסרמן
"אני ממשיך בקריאתי לעוד אנשים טובים וישרים שרוצים להצטרף בהובלת השינוי במדינה להצטרף אלינו ולהמשיך לבנות ולהרחיב את האלטרנטיבה ואת הגוש שיחליף את השלטון", כתב הרצוג. 
ובתוך כך במפלגת העבודה יתקיים היום הסיבוב השני בבחירות לתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה במקומו של ח"כ חיליק בר. על התפקיד מתמודדים ערן חרמוני, הזוכה לתמיכת היו"ר יצחק הרצוג וגם לתמיכתה של ח"כ מיכל בירן שהפסידה בסיבוב הראשון,  ויאיר (יאיא) פינק, לשעבר ראש מטה הבחירות של ח"כ שלי יחימוביץ, שהוביל בסיבוב הראשון.
מזכ"ל מפלגת העבודה החדש ייבחר בידי למעלה מאלפיים צירות וצירי ועידת מפלגת העבודה, בבחירות ממוחשבות חשאיות וישירות ויחליף בתפקידו את ח"כ חיליק בר, לאחר שזה כיהן בתפקיד מזכ"ל המפלגה בשש השנים האחרונות.
הבחירות יתקיימו בין השעות 11:00 בבוקר ל-21:00 בערב, בארבע נקודות הצבעה בערים: ירושלים, חיפה, באר-שבע ותל אביב.