ועדת הכנסת החליטה הערב (שני) ברוב קולות קואליציה כי ההצבעה על חוק ההסדרה תתקיים ביום שני בשבוע הבא. הדיונים על החוק יחלו ביום שלישי אחר הצהריים ויימשכו עד יום רביעי בבוקר. הם יתחדשו ביום רביעי אחר הצהריים עד יום חמישי בבוקר. על פי ההחלטה, הדיון יחל מחר בשעה 17:00 ויימשך עד לשעות הבוקר ביום רביעי. הדיון יתחדש ביום רביעי בערב ויימשך, שוב, עד לשעות הבוקר של יום חמישי. אחרי סוף השבוע, ביום שני, ישובו חברי הכנסת לדון בחוק, כשהנמקת ההסתייגויות תסתיים עד השעה 21:30. ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית תחל ב-22:30. 



יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן הפעיל ביחד עם יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש את סעיף 98 לתקנון הכנסת וקבע סדרי דיון לחוק ההסדרה, זאת לאחר שהאופוזיציה סרבה למתווה שהוצע בהסכמה. הסעיף הופעל לאחר שהיועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון תמך בהפעלתו בלית ברירה בשל סירוב האופוזיציה להגיע להסכמה סבירה. "מה שהאופוזיציה בקשה הוא ניסיון לבזות את הכנסת והליכי החקיקה ללא כל קשר למהות החוק וזאת מנענו", אמר ח"כ ביטן. 

כאמור, במהלך היום ניסו חברי הכנסת להגיע להסכמות על משך הדיון, מאחר והאופוזיציה הגישה 500 הסתייגויות ודרשה לדון בכולן. על פי חישוב שעשה היועץ המשפטי לכנסת איל ינון, אם היו דנים במליאה בכל ההסתייגויות, הדיון היה נמשך לא פחות מ-38 ימים ברציפות. "זה בלתי סביר", אמר ינון, וגם ביטן דחה את דרישת האופוזיציה על הסף.



בדיון סוער בוועדת הכנסת הגישה ח"כ מרב מיכאלי, מרכזת סיעות האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני, הצעת פשרה לפיה הדיון יימשך שבוע ימים. גם להצעה זאת התנגדו בקואליציה.



היועץ המשפטי לכנסת התבקש לפשר בין הצדדים ואמר כי ההצעה שלו לא תהיה 38 ימים, גם לא שבוע, ותהיה קרובה יותר למשהו בין 3 ל-10 שעות. לבסוף יצאו חברי הכנסת דוד ביטן ומרב מיכאלי לנסות לסכם ביניהם על הצעה שתהיה מקובלת על שני הצדדים.



בתוך כך נמסר מהוועדה המיוחדת המכינה את חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית כי היא תתכנס רק מחר כדי להצביע מחדש על כל 500 ההסתייגויות שהגישה ולכן כל עוד לא השלימה הוועדה את הכנת חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית לא ניתן יהיה להביאו למליאה.



במהלך היום חלו תהפוכות רבות בעניין חוק ההסדרה, כשהקואליציה שקלה מספר פעמים האם להעלות אותו להצבעה היום או שלא. באם ההצבעה תחל היום, הדיון בחוק צפוי להיות ארוך מאוד ולהמשך לתוך הלילה.