גורמים המקורבים לחקירת ראש הממשלה נתניהו ב"תיק מוזס" צוטטו כטוענים, שארי הרו, ראש הסגל במשרד ראש הממשלה לשעבר, הקליט את השיחות שהתקיימו בין ראש הממשלה לבין מו"ל "ידיעות אחרונות", על מנת להשמיע אותן בהמשך לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. איש העסקים רוני מאנה, לשעבר מקורב לבני הזוג נתניהו, התייחס לדברים בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM: "מהיכרותי עם הגברת (שרה נתניהו) היא צריכה לדעת הכל, כל מה שקורה".



"מכיוון שהיא לא הייתה אמורה להיות נוכחת, בטח שלא נתנו לה להיות נוכחת, אז בטח אמרו לארי תקליט ותשמיע לה. אני מכיר את ביבי אישית ואני אומר בוודאות - ביבי לא מקליט אף פעם שיחות. אני לא מאמין שביבי מקליט שיחות. זה לא האיש, זה לא האופי שלו. אני לא מכיר אותו כאחד שמקליט. אין מצב שביבי מקליט שיחות. אז כנראה שהיא דרשה. מהיכרותי עם המשפחה, ואני יודע, ביבי בכלל חשב שהקלטת הושמדה. רק הוא לא לקח בחשבון שארי השאיר לו עותק ואז זה התגלגל לאן שהתגלגל".



נתניהו הוא פרנואיד ולכן הגיוני שרצה להקליט את השיחות עם מוזס


"אני חושב מחוץ לקופסה. מהשיחות ששמעתי וראיתי בטלוויזיה לא נראה לי שמישהו סוחב את מישהו. דווקא נראה לי שהיה שם וויסקי ואיזה סיגר טוב ועישנו והכל היה בסדר. מכיוון שב-2015 כל הבחירות של ביבי היו על נוני מוזס. אז אם ב-2015 הייתה לו קלטת כזאת, למה הוא לא השתמש בה? ואז בכלל. היו לו את כל הסיבות שבעולם להשמיע משם. שניהם יוצאים משם רע". "אני לא שמאלן", הבהיר מאנה. "אני 'ליכודניק' ואני אף פעם לא אחליף את 'הליכוד'. 'ליכוד' זה 'ליכוד' ויש אנשים טובים ב'ליכוד'. רק שאין להם מה להגיד מול ביבי. כולם שבי אחריו. מהפחד יש להם פרקינסון כשהם נפגשים איתם (נתניהו ורעייתו)".




על המשבר הדיפלומטי עם מקסיקו אמר מאנה: "מצחיקה אותי ההיתממות של ביבי שהוא בכלל התכוון למצרים. הרי טראמפ לא בונה חומה במצרים. יש לי חברים עשירים במקסיקו, שגם ככה הולכים עם אבטחה, כי יש שם אנטישמיות ולא אוהבים את היהודים, יש שם בעיה. לבוא להכניס עכשיו שמן למדורה ולעשות להם עוד יותר קשה זה היה כל כל מיותר. הם כל כך אובדי עצות".

מאנה גם התרעם על כך שהכינוי "שמאלן" הפך למילת גנאי: "זה מטריף אותי. אח שלי הוא קצת בצד השמאלי ולדעתי המילה הזו 'שמאלן' (כגנאי) צריכה להימחק מהלקסיקון. מה זה 'שמאלן'?. יש חיילים שמאלנים שנהרגו על שמירת ביטחון ישראל. מה זה ההדבקה הזו 'שמאל' כתווית של בן אדם עבריין, נוכל, מחבל, שרוצה להרוס את המדינה? זה נשמע כל כך מגעיל ודוחה, ואני אומר את זה כימני. מה זה 'שמאל'? בוגי יעלון שנלחם במבצעים הכי גדולים, מה הוא 'שמאלן'? מה הוא עבריין? מה הוא עשה? 'שמאלן' זה מרצ ושמאלה. מה זה, בוז'י 'שמאלן'? או ההם 'שמאלנים' שרוצים להרוס את המדינה? זה משא ומתן ובינתיים מי שהחזיר שטחים זה ביבי, לא בוגי, לא בוז'י ולא אף אחד. שלא יבלבלו את הביצים".