נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוחח הערב (שלישי) עם נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו. "הקשרים בנינו כה חשובים והדוקים ועלינו להשאיר מאחור כל אי הבנה שהיתה", אמר ריבלין, "אני שמח על ההזדמנות לשוחח עימך, בין ישראל ומקסיקו שוררים יחסים חמים וטובים הבאים לידי ביטוי בשיתוף פעולה הדוק במגוון רב של תחומים". הנשיא הדגיש כי הקשר האמיץ אינו קשר בין מדינות בלבד, אלא קשר בין עמים ובין מנהיגים הרוחשים כבוד עמוק האחד אל השני. 
ריבלין הודה לנשיא פנה-נייטו על הגעתו אל הלוויית הנשיא פרס ז"ל, והוסיף כי הוא מצפה לפגוש אותו שוב בישראל בביקורו הרשמי, שמתוכנן להיערך בהמשך השנה. הוא התייחס לקשר ההדוק של מדינת ישראל עם הקהילה היהודית במקסיקו ואמר כי קהילה מפוארת זו ממלאת תפקיד חשוב בפיתוח החברה והכלכלה המקסיקנית ומשמשת כגשר בין שתי המדינות.

"אני בטוח שאף אחד לא התכוון להשוות בין מצבה של ישראל למצבה של מקסיקו וכי מדובר רק באי הבנה. הקשרים בנינו כה חשובים והדוקים ועלינו להשאיר מאחור כל אי הבנה שהיתה. אנחנו חולקים כל כך הרבה שיתופי פעולה ואין לי ספק שהעתיד יביא איתו רק התחזקות של הקשרים", הדגיש, "מצר על כל פגיעה שנגרמה כתוצאה מאי הבנה זו אבל חשוב שנזכור שמדובר באי הבנה בלבד ואני בטוח שנוכל לשים את העניין מאחורינו".

נשיא מקסיקו: "מודעים להסבר שניתן לציוץ, אבל הפרשנות היתה בלתי נמנעת"
נשיא מקסיקו שב והודה לנשיא על נכונותו להביא את המצב לידי פתרון ואמר: "אני רוצה לשוב ולהבהיר שמקסיקו תמיד היתה ותמיד תרצה בקשרים קרובים עם מדינת ישראל. מקסיקו נכונה לחלוטין להמשיך ולפעול בקשרים הדוקים עם מדינת ישראל אשר לצערי נפגעו בשל ציוץ זה". הוא הוסיף: "אנחנו מודיעים לחלוטין להסבר שניתן לציוץ אבל הפרשנות היתה בלתי נמנעת. בקשתנו בהבהרת הדברים באופן פומבי היא בלתי נמנעת". 

נשיא מקסיקו הדגיש בסיום השיחה: "אדוני הנשיא, אתה יכול להיות סמוך ובטוח כי מקסיקו מעוניינת להמשיך ולשמור על הקשר החזק בין המדינות. אני אכן מקווה ששיחה זו וההבהרות שניתנו בה יסייעו לנו להמשיך ביחסים החשובים בין עמינו ואני אדאג להעביר את מסריך אל העם". 

נתניהו: "הציוץ לא התייחס למערכת היחסים של מקסיקו וארצות הברית"
מוקדם יותר היום, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בכנס סייבר-טק שהתקיים היום בתל אביב למשבר עם מקסיקו ואמר: "אני מנצל הזדמנות זו כדי להסביר או להבהיר למה התכוונתי ולמה לא בציוץ שלי בלילה ההוא". הוא פנה לנשיא מקסיקו ואמר: "חשבתי שזה יעניין אותך, הצבעתי על ההצלחה הכבירה של גדר הביטחון של ישראל ולא התייחסתי למערכת היחסים של מקסיקו וארצות הברית". 
לדבריו של ראש הממשלה: "אנו מקיימים, ונמשיך לקיים, קשרים טובים עם מקסיקו ואני מאמין שהם חזקים הרבה יותר מכל מחלוקת חולפת או אי הבנה. ואכן, כבר היתה לי מערכת יחסים ארוכה, פורה ומאוד ידידותית עם נשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו והיא תמשיך להיות כזאת".