חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, הפוליטיקאי הפלסטיני סאיב עריקאת תקף היום (רביעי) את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואמר כי אם השבוע הראשון שלו בתפקיד מלמד על המגמה הצפויה בארבע השנים הקרובות, "שאלוהים יעזור לנו ולעולם כולו", כך דווח היום ברשת ב'. 



לדבריו, הפלסטינים העבירו מסרים לאנשי צוותו של הנשיא טראמפ ושלחו להם מכתבים ועד כה הם כלל לא טרחו להשיב עליהם. בראיון לשבועון "ניוזוויק" ציין עריקאת כי הפלסטינים מתנגדים לחלוטין לאיסור שהוטל על מוסלמים ממדינות שונות להיכנס לארה"ב.



היום הודיע טראמפ כי מועמדו לשופט בבית המשפט העליון הוא שופט בית המשפט הפדרלי לערעורים בקולורדו, ניל גורסוץ', בן 49. אם יאושר בסנאט, יהיה גורסוץ' השופט התשיעי בבית המשפט העליון, אחרי שבמשך כמעט שנה הכיסא הזה היה ריק, בעקבות מותו של השופט השמרן, אנטונין סקאליה. מינויו יחזיר את הרוב השמרני בבית המשפט. 



הנשיא טראמפ אמר בהודעה על בחירתו בגורסוץ', כי השופט סקאליה הווה השראה בבחירה. "לגורסוץ' יש כישורים משפטיים בלתי רגילים, מוח מבריק, משמעת אדירה והוא זכה לתמיכה של שתי המפלגות".



טראמפ הבטיח למנות שופט בעל עמדות שמרניות, בעיקר בנושאי זכויות נשק והפלות. כשקיבל את המינוי, הזהיר גורסוץ' מפני ניסיון של השופטים לפסוק בהתאם למדיניות אותה היו רוצים לראות. "תפקידו של השופט הוא ליישם, לא לשנות, את העבודה של נציגי העם", אמר, "שופט שאוהב כל החלטה שלו הוא ככל הנראה שופט רע, שמבקש להגיע לתוצאה שהוא מעדיף במקום זאת שהחוק דורש".