שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר הבוקר (שישי) כי "מוקדם מדי לומר איך ההצהרה האחרונה של הבית הלבן תשפיע על הבנייה העתידית בהתנחלויות. לא הייתי מגדיר את זה בתור פניית פרסה של הממשל האמריקאי, אבל הבעיה בבירור נמצאת על סדר היום שלהם. הנושא יידון כשראש הממשלה, בנימין נתניהו, יפגוש את הנשיא בוושינגטון. אנחנו לא תמיד מסכימים על הכל", אמר דנון לרדיו קול ישראל. יש לציין כי שר החוץ האמריקאי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך לא ידוע אם השיחה עסקה בנושא הזה. 



זו הייתה התגובה הראשונה מצד גורם ישראלי, להזהרה שהפנה הבית הלבן לישראל, בעניין המשך נקיטת צעדים חד־צדדיים כגון אישור תוכניות הבנייה בהתנחלויות. בכיר בממשל טראמפ מסר ל"ג'רזולם פוסט" כי הנשיא הנכנס מחויב להמשיך בקידום פתרון שתי המדינות. אותו בכיר ציין כי הבית הלבן לא עודכן על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר 5,500 יחידות דיור חדשות בשטחים.



"כפי שהנשיא טראמפ הבהיר, הוא מעוניין מאוד להגיע להסכם שיסיים את הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים וכרגע הוא בוחן את הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת". אמר הבכיר לג'רוזלם פוסט, והוסיף כי "אנחנו קוראים לכל הצדדים להימנע מצעדים חד־צדדיים שיכולים לפגוע ביכולתנו לקדם את התהליך, ובכלל זה הכרזה על בניה בהתנחלויות. הממשל צריך זמן כדי להתייעץ עם כל הצדדים המעורבים על הדרך להתקדם קדימה".



לאחר מכן, הוציא הבית הלבן הודעה רשמית בנושא בה נאמר כי "אמנם אנחנו לא מאמינים שקיומן של התנחלויות הוא מכשול לשלום, בנייה של התנחלויות חדשות או הרחבה של הקיימות אל מחוץ לגבולותיהן לא יועיל לקידום השלום בין הישראלים לפלסטינים".