ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לצאת היום (ראשון) ללונדון, לאחר ישיבת הממשלה שתתקיים היום, שם ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. מיי נפגשה באחרונה עם הנשיא דונלד טראמפ והפגישה שלה עם נתניהו מעבירה מסר של ציר מתהווה בין ארצות הברית, בריטניה וישראל.

ראש הממשלה צפוי לדון עם מיי בעניין האיראני – בהשפעתה האזורית, מעורבותה בסוריה וניסוי הטילים. כמו כן, הם ידונו בסכסוך עם הפלסטינים. לאחר שיחתו עם מיי הוא צפוי לפגוש גם את שר החוץ בוריס ג'ונסון.

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי. צילום: רויטרס


מדובר בפגישה ראשונה בין השניים מאז נכנסה מיי לתפקיד בחודש יולי האחרון, אז החליפה בתפקיד את דיוויד קמרון. גורמים מדיניים אומרים כי צפויה פגישה מתוחה, מאחר ובריטניה הייתה מי שהובילה את ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם, שמכריזה על ההתנחלויות כבלתי חוקיות.

עם זאת, הוסיפו הגורמים המדיניים כי לאחר בחירתו של טראמפ שינתה בריטניה את גישתה וביקרה בפומבי את מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי, שאימצה את הודעת הסיכום של ועידת השלום בפריז, ולפיה הפתרון לסכסוך הוא רק שתי מדינות לשני עמים.

דובר מטעמה של מיי גם מתח ביקורת על ג'ון קרי שאמר שממשלת ישראל היא הימנית ביותר אי-פעם. "אנחנו לא סבורים שיאה לתקוף את הרכבה של ממשלה דמוקרטית של בעלת ברית. הממשלה מאמינה כי המשא ומתן יצליח רק אם הוא יתקיים בין שני הצדדים בתמיכת הקהילה הבינלאומית", אמר דוברה.

טראמפ. ציר משותף של נתניהו עם מיי והנשיא האמריקאי. צילום: רויטרס