חרם ייענה בחרם. ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק הקובעת כי יקוצץ התקצוב למוסדות אקדמיים בהם מלמדים מרצים התומכים בחרם על מדינת ישראל. יוזם הצעת החוק ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) מבקש באמצעותה להלחם בתופעת הטלת חרמות אקדמיים נגד מדינת ישראל המובלים על ידי אנשי סגל ומרצים מאוניברסיטאות ומכללות בישראל.
הצעת החוק מסתמכת על דו"ח שחשפה לפני  מספר חודשים תנועת "אם תרצו" ממנו עולה כי אנשי סגל אקדמי ובכירים המועסקים במוסדות הממומנים על ידי מדינת ישראל מצטרפים לחרם אקדמי או מובילים חרם אקדמי, הכולל סירוב לשיתוף פעולה בין מוסדות ישראליים לשאר מוסדות בעולם.
לדבריו חרם מסוג זה עלול לפגוע פגיעה אנושה בפיתוחים מדעיים ובשיתוף ידע מחקרי בין ישראל לעולם. הצעת החוק מבקשת להפחית את תקציבו של מוסד מתוקצב להשכלה גבוהה שאחד מעובדיו פרסם קריאה פומבית להטלת חרם על מדינת ישראל על מנת למנוע מקרים עתידיים בהם עובד המקבל את משכורתו ממוסד מתוקצב יקרא לחרם נגד מדינת ישראל ובעקיפין – נגד המוסד המעסיק אותו.   

 "מאיימת לפגוע אנושות בחברה הישראלית כולה" 

 "חלק מהמרצים ואנשי הסגל אקדמי הפכו לצערי לקולם של ארגוני ה-BDS ודומיו. חדשות לבקרים אנו שומעים על מרצה שהחליט לנצל את מעמדו ולקרוא לחרם נגד מדינת ישראל, בעת שהוא מקבל את משכורתו ממדינת ישראל. הצעת החוק תסייע במניעת חרם ותגרום לכך שהמחרימים ישלמו מחיר ישיר מבלי לפגוע בחופש האקדמי. המרצים ואנשי הסגל האקדמי הקוראים לחרם נגד ישראל יורקים אל הבאר ממנה הם שותים והגיע הזמן לעצור את זה", הסביר ח"כ פורר.
מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג,  אמר לקראת העלאת הצעת החוק בוועדת שרים לענייני חקיקה כי "מציאות בה תנועת החרם הבינלאומית מתודלקת על ידי מרצים ישראלים המקבלים את משכורתם ממשלם המיסים היא אבסורד שחייב להיפסק. אין ולו סיבה הגיונית אחת שהמדינה תממן את עורכיה הפועלים נגדה בארץ ובעולם". 
 
פלג אף קרא לחברי ועדת השרים לתמוך בהצעת החוק. לדבריו: "תופעה זו חוצה מפלגות ודעות שכן היא מאיימת לפגוע אנושות בחברה הישראלית כולה ובאקדמיה בפרט. תנועת "אם תרצו" תמשיך להיאבק בתופעת הפוליטיזציה באקדמיה ובאלו הפועלים בחסותה לעידוד החרם נגד ישראל".