"אני שומע כל הזמן אולטימטומים מזויפים, אני לא מתרגש מזה", כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו ממש לפני המראתו ללונדון, לביקור מדיני בו ייפגש עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי. נתניהו עקץ בדבריו את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, על רקע חוק ההסדרה אותו מקדם בנט שהודיע כי הוא מתכוון להעלות את החוק להצבעה כבר בימים הקרובים. 



נתניהו הוסיף: ״אני שומע כל הזמן אולטימטומים מזויפים, אני לא מתרגש מזה. יש אנשים שעסוקים בוויכוחי סרק לתקשורת ולרשתות החברתיות. אני עסוק בניהול המדינה וכשאני מנהל את המדינה אני חושב על האינטרס הכולל שלנו, הלאומי. ואני פועל אך ורק לפיו״. לשאלה האם ההצבעה על חוק ההסדרה תתקיים ענה: ״אם יהיה לי מה לעדכן, אעדכן״.



נתניהו התייחס לחוק ההסדרה הבוקר ואמר לשרים בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא מבקש לדחות את ההצבעה על החוק מאחר והוא בודק עם השגריר בוושינגטון רון דרמר לגבי תיאום עם הממשל האמריקני. עם זאת יו"ר הבית היהודי סירב לדחות את ההצבעה ונכון לעכשיו החוק יעלה כמתוכנן.  

 

חוק ההסדרה היה אמור לעלות להצבעה אך נדחה בשל מאות הסתייגויות ודיון שנמשך שעות ארוכות בוועדה המיוחדת. לאחר שעברו על כל ההסתייגויות, אישרה הוועדה המשותפת בשבוע שעבר את החוק לקראת הבאתו למליאה. שרי הליכוד אמרו כי נתניהו מעדיף לדחות את ההצבעה לאחר חזרתו, אך כאמור בנט סירב. היום הודיעו בנט ושרת המשפטים במהלך ביקור בעפרה כי יקדמו את החוק ויביאו אותו להצבעה כבר בימים הקרובים. 

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן אמר היום לבן כספית ברדיו 103FM: "כרגע אין נטייה של רה"מ לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה, לא קיבלתי אף הוראה כזו והיא תתקיים במועד, בנט צריך להבין שאנחנו צריכים לתאם חוקים מסוימים עם ממשל טראמפ, ולכן אם צריך נדחה את ההצבעה".

רון דרמר. צילום: רויטרס
רון דרמר. צילום: רויטרס

 

בפתח ישיבת הממשלה אמר הבוקר נתניהו כי "במישור המדיני, הדגש שאני מתכוון לשים הוא על הצורך בהתייצבות משותפת נגד התוקפנות המתריסה של איראן, שמרימה ראש בימים האחרונים. צריך לעשות את זה באופן קבוע, אבל בייחוד לאור ההתרסות של איראן אל מול הסדר הבינלאומי". עוד  אמר נתניהו כי "אנחנו בפתחה של תקופה מדינית משמעותית עבור מדינת ישראל. אני אצא לבריטניה כדי להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, ושר החוץ של בריטניה, בוריס ג'ונסון. אני אדון עמם בהידוק הקשרים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים והטכנולוגיים בין בריטניה וישראל, כולל הידוק שיתוף הפעולה בתחום הסייבר."

 

כמו כן, הם ידונו בסכסוך עם הפלסטינים. לאחר שיחתו עם מיי הוא צפוי לפגוש גם את שר החוץ בוריס ג'ונסון.

 

מדובר בפגישה ראשונה בין השניים מאז נכנסה מיי לתפקיד בחודש יולי האחרון, אז החליפה בתפקיד את דיוויד קמרון. גורמים מדיניים אומרים כי צפויה פגישה מתוחה, מאחר ובריטניה הייתה מי שהובילה את ההחלטה האחרונה נגד ישראל במועצת הבטחון של האו"ם שמכריזה על ההתנחלויות כלא חוקיות. 

עם זאת, הוסיפו הגורמים המדיניים כי לאחר בחירתו של טראמפ שינתה בריטניה את גישתה וביקרה בפומבי את מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי, שאימצה את הודעת הסיכום של ועידת השלום בפריז, ולפיה הפתרון לסכסוך הוא רק שתי מדינות לשני עמים.

 

דובר מטעמה של מיי גם מתח ביקורת על ג'ון קרי שאמר שממשלת ישראל היא הימנית ביותר אי-פעם. "אנחנו לא סבורים שיאה לתקוף את הרכבה של ממשלה דמוקרטית של בעלת ברית. הממשלה מאמינה כי המשא ומתן יצליח רק אם הוא יתקיים בין שני הצדדים בתמיכת הקהילה הבינלאומית", אמר דוברה.