ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) נערכים לקראת סיום החקירה בשתי הפרשות העוסקות בראש הממשלה בנימין נתניהו. האחת, פרשה המכונה 1000 ועיקרה מתנות וטובות הנאה שקיבלו לכאורה ראש הממשלה ובני משפחתו ארנון מילצ'ן ואחרים, והפרשה השנייה המכונה 2000 ובמרכזה המו"ל של ידיעות אחרונות נוני מוזס וחוק ישראל היום.



על פי גורמים בכירים במשטרה, החקירה האמורה לא תימשך מעבר לשישה שבועות לכל היותר, וזאת בהתייחס כאמור לשתי הפרשות. במשטרה דוחים את הטענות שעלו בימים האחרונים לדבריהם ממניעים אינטרסנטים, ולפיהן החקירה אמורה להימשך עוד תקופה ארוכה.



עוד מציינים גורמים המעורים בפרטי החקירה כי התייחסותו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך לפני כשבועיים במסגרת תדריך עיתונאי לסיכום 2016 כלפי החקירה האמורה, ובה רמז כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד נתניהו לביצוע עבירות שוחד וטוהר מידות, מקבלת משנה תוקף בימים אלו לנוכח התקדמות החקירה.



בנימין ושרה נתניהו. צילום:קובי גדעון, לע"מ



העוזרת של מיל'צן העידה, אדלסון יעיד בהמשך


יש לציין כי כיוון שבין החשודים והעדים נמצאים גם דמויות המתגוררות בחו"ל, במשטרה ביצעו במהלך השבועיים האחרונים חיקור דין של חלק מהם, ובכוונת החוקרים לרכז את החומר שנערם ולבצע השלמות של חיקור הדין כבר בימים הקרובים.



נבהיר כי כיוון שהחקירה האמורה בשתי הפרשות מתנהלת תחת פיקוח וליווי צמוד של היועץ המשפטי למשטרה אביחי מנדלבליט ושל פרקליט המדינה, צפוי כי מיד בתום החקירה, היינו חודש וחצי, תתגבש טיוטת כתב אישום בכפוף לשימוע כנגד ראש הממשלה, וחלק מהמעורבים האחרים. בין אלה שכבר מסרו עדות העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, ועל פי המתכונן ייחקרו גם מילצ'ן עצמו ותיגבה עדות מבעלי העיתון ישראל היום שלדון אדלסון.

נתניהו על עתירת יניב לבג"ץ: "פרסומים מכפישים וחסרי בסיס"
בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו הגיב לעתירה שהוגשה לבג"ץ להורות על חקירה פלילית מלאה נגדו בחשד לשחיתות שלטונית. באמצעות עורך דינו יוסי כהן, דוחה נתניהו את טיעוניו של מגיש העתירה, עו"ד אלדד יניב. "קמפיין ההכפשות תוקפני, נרחב וממוקד מטרה", נכתב בתגובה.
בג"ץ הורה לנתניהו להשיב לעתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין יובל יועז, הדורשת כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט יעשה שימוש בסמכותו להורות על חקירה פלילית בעניין פרשת הצוללות וכן בבדיקות המוקדמות של חשדות נגד ראש הממשלה. "העתירה לוקה בחוסר תום לב ומונעת ממניעים ושיקולים זרים", נכתב בתגובת נתניהו. 
ראש הממשלה טוען ל"הצפת אמצעי התקשורת בפרסומים מכפישים וחסרי בסיס, על ידי קבוצת עיתונאים וכן ל"שיתוף פעולה בין קבוצת העיתונאים לפוליטיקאים לשם הגשמת המטרה המשותפת – הפלת ראש הממשלה". עוד טוען נתניהו כי אותם גורמים "מפעילים לחץ עצום על היועץ המשפטי לממשלה ומתריסים בו בגלוי - 'אם אתה יועץ אמיץ וחזק – עליך להעמיד לדין את ראש הממשלה. אם לא תעמיד לדין את ראש הממשלה – אתה היועץ המשפחתי'".

אלדד יניב. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90