על רקע הפרסומים על ההערכות כי חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו יסתיימו בקרוב, יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד התייחס לאחת מהפרשות הנחקרות- תיק 1000 המתייחס למתנות שקיבלו לכאורה ראש הממשלה ומשפחתו מאיש העסקים ארנון מילצ'ן. במפגש עם תא כתבי הכנסת קרא היום (רביעי) לפיד לראש הממשלה להתפטר במידה ויוגש נגדו כתב אישום והוסיף כי הכנסת תצטרך ללכת לבחירות חדשות.

הוא התייחס לדיווח לפיו נתניהו טען בעדותו במשטרה כי לא ידע על מתנות של בקבוקי שמפניה לאשתו, ואמר: "לא אשתף פעולה עם כל ניסיון להקים ממשלה חלופית. כל ניסיון לעשות תרגיל הוא אנטי-דמוקרטי ויש ללכת לבחירות חדשות". עוד הוסיף: "אסור לקבל מתנות, כאיש ציבור מעולם לא קיבלתי מתנות, הדבר היחיד שקיבלתי כאיש ציבור זה ספר ליום הולדתי". 
בהקשר זה, הדגיש לפיד כי לא יצטרף לגוש מרכז שמאל עם מפלגת העבודה, אך לא שלל אפשרות של חיבור עם מפלגת כולנו של שר האוצר משה כחלון. 

יעלון בדרך ליש עתיד?
לפיד אמר לראשונה כי בפגישותיו של שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון עלתה שאלת הצטרפות יעלון לרשימת יש עתיד ואמר: "אף אחד לא יקבל החלטות עד שיהיו בחירות על לוח השנה". כמו כן אמר אם ינצח בבחירות, יעשה את הטלפון הראשון לליכוד ולעבודה משום שלדעתו "יש צורך בהקמת ממשלת אחדות לאומית". 

לפיד התייחס גם להתחממות בגזרת הגבול עם עזה ואמר כי בקבינט המדיני בטחוני לא מתקיים דיון עומק אסטרטגי רציני. לדבריו, "החמאס שומע את בנט וגלנט על שעוד מעט יהיה עימות בעזה והם אומרים שיפעלו קודם. אנחנו מפתים את החמאס להתחיל סבב מיותר בעזה רק משום שאין לנו קבינט וכל שרה רוצה לצאת טוב בפני ציבור הבוחרים שלו". 

משה יעלון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


התקדמות בחקירה, אדלסון יעיד 
 

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) החלו להיערך לקראת סיום החקירה בשתי הפרשות העוסקות בראש הממשלה נתניהו. האחת: פרשה המכונה תיק 1000 והפרשה השנייה המכונה תיק 20000, ובמרכזה המו"ל של ידיעות אחרונות נוני מוזס וחוק ישראל היום. על פי גורמים בכירים במשטרה, החקירה האמורה לא תימשך מעבר לשישה שבועות לכל היותר, וזאת בהתייחס כאמור לשתי הפרשות. במשטרה דוחים את הטענות שעלו בימים האחרונים לדבריהם ממניעים אינטרסנטים, ולפיהן החקירה אמורה להימשך עוד תקופה ארוכה.

עוד מציינים גורמים המעורים בפרטי החקירה כי התייחסותו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך לפני כשבועיים במסגרת תדריך עיתונאי לסיכום 2016 כלפי החקירה האמורה, ובה רמז כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד נתניהו לביצוע עבירות שוחד וטוהר מידות, מקבלת משנה תוקף בימים אלו לנוכח התקדמות החקירה.

יש לציין כי כיוון שבין החשודים והעדים נמצאים גם דמויות המתגוררות בחו"ל, במשטרה ביצעו במהלך השבועיים האחרונים חיקור דין של חלק מהם, ובכוונת החוקרים לרכז את החומר שנערם ולבצע השלמות של חיקור הדין כבר בימים הקרובים.

נבהיר כי כיוון שהחקירה האמורה בשתי הפרשות מתנהלת תחת פיקוח וליווי צמוד של היועץ המשפטי למשטרה אביחי מנדלבליט ושל פרקליט המדינה, צפוי כי מיד בתום החקירה, היינו חודש וחצי, תתגבש טיוטת כתב אישום בכפוף לשימוע כנגד ראש הממשלה, וחלק מהמעורבים האחרים. בין אלה שכבר מסרו עדות: העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, ועל פי המתכונן ייחקרו גם מילצ'ן עצמו ותיגבה עדות מבעלי העיתון ישראל היום שלדון אדלסון.