ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (רביעי) את משרד החוץ לנזוף בשגריר בלגיה בישראל, בעקבות פגישתו של ראש הממשלה הבלגי עם נציגי "בצלם" ו"שוברים שתיקה" במהלך ביקורו של האחרון בישראל. האזרחים היחידים שנפגשו עם ראש הממשלה הבלגי במהלך ביקור הרשמי היו אותם נציגי ארגוני השמאל. אתמול נפגש רה"מ הבלגי עם נתניהו בירושלים והשניים אף קיימו מסיבת עיתונאים משותפת. 



"בישראל רואים בחומרה את פגישתו של ראש ממשלת בלגיה היום, עם ראשי שוברים שתיקה ובצלם בעת שהותו בישראל", נכתב בהודעה מטעם ראש הממשלה. "בבלגיה עדיין קיימות יוזמות של התובע הכללי להעמיד לדין בכירים ישראלים, לרבות ציפי לבני וקציני צה"ל. ממשלת בלגיה צריכה להחליט אם היא רוצה לשנות כיוון או להמשיך בקו אנטי ישראלי"



ראש הממשלה נתניהו אף הדגיש בהודעתו כי הנחה לקדם חקיקה שתמנע מימון של ממשלות זרות עבור עמותות שפוגעות בחיילי צה"ל.

במהלך ביקורו בישראל של רה"מ בלגיה התייחס נתניהו לנושא המדיני ואמר: "בנושא השאיפה לשלום. אני חושב שהסיבה שבגינה אין לנו שלום עם הפלסטינים היא אמת פשוטה: הסירוב העיקש של הפלסטינים במשך 70 השנים האחרונות, 68 השנים מאז הקמתה של מדינת ישראל, להכיר במדינה יהודית בגבולות כלשהם. זה שורשו של הסכסוך הספציפי הזה שלנו". 

עוד אמר נתניהו:"אני מצפה ליום שבו יהיו פלסטינים שיהיו מוכנים להכיר סוף סוף במדינה היהודית. זאת תהיה תחילתו של השלום וצעד גדול לקראת הגשמתו".