בבית היהודי מקדימים תרופה למכה ומגישים הצעת חוק שתמנע מבג"ץ לבטל חוקים של הכנסת ותבטל את המהפכה החוקתית של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק. תנועת 'דרך חיים' שמנהלת לאחרונה קמפיין ל"השבת הדמוקרטיה לקדמותה" ומחאה כנגד התערבות בית המשפט העליון בהחלטות הרשויות הנבחרות, פנתה לאחרונה לח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) על מנת לקדם את ההצעה. 
התנועה הפיקה חוברת בת 30 עמודים שבה מסבירים בהרחבה את השתלשלות ההיסטוריה במהפכה החוקתית של אהרון ברק ואת מה שמתואר כנגיסה, שלב אחר שלב של בג"ץ, בהתערבות החקיקה הכנסת. 
בדברי ההסבר להצעת החוק הסבירו היוזמים כי ההצעה מבקשת לאמץ מודל הדומה לזה הנהוג באנגליה. על פי המודל רשאי ביהמ"ש העליון להצביע על סתירה בין הוראת חוק רגיל לחוק יסוד, אך אין הוא רשאי להכריז על בטלות חוק והדבר נתון לשיקול דעתה של הכנסת, שיכולה לתקנו, לבטלו או להשאירו על כנו כפי שהוא. 
 

יצוין כי יוזמות חקיקה ברוח זו עלו בעבר ואף זכו לתמיכה נרחבת. בדצמבר 2006 עלו שתי הצעות חוק דומות של ח"כ לשעבר אסתרינה טרטמן ושל ח"כ לשעבר אברהם רביץ ז"ל. 

"להשיב את הדמוקרטיה למדינת ישראל"
להצעת החוק הצטרפו השבוע חברי כנסת נוספים שחתמו על ההצעה כיוזמים: ח"כ דוד ביטן וח"כ יהודה גליק מהליכוד וח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה וצפויים לחתום עליה השבוע חברי כנסת נוספים.
מתנועת 'דרך חיים' שיזמה את הצעת החוק נמסר: "שוב ושוב אנו נתקלים בקושי של נבחרי הציבור להוביל את המדיניות שבשמה נבחרו בגלל בג"ץ שתוקע להם מקלות בגלגלים. תושבי דרום תל אביב, המתיישבים ביהודה ובשומרון, הציבור החרדי - כולם נפגעים מהדיקטטורה של בג"ץ. הגיעה כבר מזמן העת שהכנסת תפעל להחזרת הסמכויות שנגזלו ממנה בידי בג"ץ ותפסיק את המצב שבו שופטים המייצגים אחוז זעום מהציבור קובעים עבור כולנו מה נכון ומה לא, מה מוסרי ומהי עוולה".
ח"כ מוטי יוגב שחתום על החוק מסר: "החוק הבא לבטל את יכולת הבג"ץ לבטל את חקיקת בית הנבחרים של העם, בא להשיב את הדמוקרטיה למדינת ישראל. כך היה נהוג עד לפני 20 שנה, כך נהוג במדינית מתוקנות וכך ראוי שיהיה החוק במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".