חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה ציוני) הודיע היום (ראשון) כי בכוונתו לפנות היום ליועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט, בדרישה שיוציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה שימנע ממנו להמריא מחר לביקורו המתוכנן בארצות הברית. זאת, לדבריו של ח"כ מרגלית, מחשש לשיבוש הליכי החקירה המתנהלת נגד נתניהו.



בשיחה עם מעריב אונליין אמר ח"כ מרגלית כי בארצות הברית מתנהלים חיקורי דין הקשורים לפרשיות שבגינן נחקר נתניהו, והחשש הוא שביקורו עלול להיות מנוצל על ידי ראש הממשלה או מי ממקורביו לצורכי שיבוש חקירה.



החלופה שהציע מרגלית: הנשיא ריבלין


עוד אמר כי קיים חשש שנתניהו ינצל את הביקור לצורך הצהרות או החלטות קיצוניות במטרה לייצר מסך עשן לחקירותיו. ח"כ מרגלית הציע כי במקומו של ראש הממשלה ייצא לארצות הברית נשיא המדינה ראובן ריבלין.



יפנה ליועמ"שץ ח"כ אראל מרגלית. צילום:מרק ישראל סלם



במהלך ביקורו של נתניהו בארצות הברית הוא צפוי להיפגש עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להתמקד בשיחה עמו בנושא הגרעין האיראני ובגיבוש צעדים משותפים להתנגדות להסכם הגרעין עם איראן. ההערכות הן שנתניהו לא יבקש לבטל את הסכם הגרעין אלא ידרוש עריכת הסכמים נוספים או גיבוש דרכים נוספות להתנגדות להסכם וכי ניסויי הטילים ייפסקו, כמו גם מימון הטרור.



לקראת נסיעתו של נתניהו, יתכנס היום הקבינט המדיני-בטחוני ועל סדר היום יעמוד גיבוש המסרים המדיניים של ישראל לטראמפ. גורמים בממשלה אמרו אתמול למעריב כי "לראש הממשלה יותר נח לדבר על איראן מאשר נושא ההתנחלויות והפלסטינים אולם לא תהיה ברירה אלא לדבר עליהם".



נתניהו אף רוצה להביא הישג בנושא האיראני וטראמפ מעוניין לראות התקדמות בנושא הפלסטיני. ההערכה היא כי שני הנושאים בפגישה יהיו שלובים זה בזה. בכירים בממשל בוושינגטון ציינו כי לנתניהו צפויה קבלת פנים חמה מאוד בבית הלבן וכי הפגישה הזו חשובה במידה רבה מאוד גם לנשיא טראמפ, שרוצה להראות התקדמות בנושאים המדיניים שעל הפרק במזרח התיכון.