"כנס ירושלים" של העיתון "בשבע" קיבץ אליו מספר פוליטיקאים, אשר דיברו בעיקר על נסיעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפגישה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. לאחר נאומו של נשיא המדינה בכנס, שם מתח ביקורת על חוק ההסדרה ועל הדרך בה הוחלטה המדיניות לגביו, עלו גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ושר החינוך נפתלי בנט.



בנט עצמו נשא נאום בו ניסה לסתור את הטענות שיש כנגד המדינה הפלסטינית ואמר: "ראש הממשלה, אנו סומכים עליך, מגבים אותך במאה אחוז בשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית בא"י. לך לשלום ושוב בשלום. אני רוצה לדבר על המסר הראשון שיש נגד עמדותינו. מדינת ישראל לא יכולה להיות דמוקרטית ויהודית בלי מדינה פלסטינית. אני אראה לכם שזה הפוך. מדינה פלסטינית תציף אותנו בפליטים. היום, בארצות ערב יש צאצאי פליטי 48 שלא יכולים להתיישב בשום מקום. יש אפרטהייד בלבנון, לא נותנים להם לקנות קרקע ולהיות אזרחים. שם הם בתת תנאים.



עכשיו דמו בנפשכם שמקימים מדינה. בשטף אחד הם ייכנסו ליהודה ושומרון, ואז התושבים שם יגידו להם - מה פתאום, תמשיכו הלאה. לכו לאיפה שהם באמת גרו ביפו, חיפה, רמלה. אל תעצור פה. לקח 120 שנה לציונות להגיע לרוב דמוגרפי בין הים לירדן. בהחלטה אחת נאבד את הכל. האיזון יופר. את כל המאמץ מהרצל ועד היום - נאבד את ההחלטה.



"העולם ימחא לנו כפיים במשך יומיים וביום השלישי, שנראה מחאות לאורך כביש שש, ויגידו שהם רוצים הביתה. השמאל יארגן עמותות, ותוך שלושה שבועות כינוס של האיחוד האירופי ואז נילחם על חיפה, כפר סבא ותל אביב. מדינה פלסטינית תציף אותנו בפליטים. זה בדיוק הפוך ממה שאומרים לנו. מיליוני פליטים בתוך מדינת ישראל, ואז לא נוכל להיות דמוקרטית ויהודית. 



לאחר מכן הוסיף כי גם מיעוטים אחרים בעולם לא מחזיקים במדינה, כגון הכורדים והבאסקים, וטוען כי דווקא לפלסטינים יש מדינה: "לפלסטינים יש 70 אחוז מירדן הם פלסטינים, ויש להם עוד מדינה שהענקנו להם. אנחנו קיימנו את כל התנאים למתן מדינה. חזרנו לקווי 67 בעזה. גירשנו יהודים, הוצאנו את הצבא והעברנו לאבו מאזן. עשינו הכל. היום הם עונים על קריטריונים של מדינה".



שר החינוך הוסיף כי "יש ציר שיעי שנפרש וכדי לארגן קואליציה של הסונים נגד השיעים, אנחנו צריכים להקריב את יהודה ושומרון. יש לי שאלה. מישהו עושה לנו טובה שהוא איתנו במלחמה נגד איראן. המדינות הסוניות הן עושות לנו טובה? הרי זה אינטרס סוני עמוק להילחם נגד הדבר הזה. וזה אינטרס משותף. לא צריך לשלם על משהו שכבר קורה. ברגע שנקים מדינה פלסטינית, נהיה חלשים ולא ירצו לשתף פעולה. בעולם מעריכים מדינות חזקות. ואז אומרים שמדינה פלסטינית תחזק את המעמד הבינלאומי שלנו. בדיוק הפוך. במקום שבו התפשרנו משם צרותינו המדיניות".



הנקודה האחרונה היא הכיבוש. כל מוסלמי, לכל נוצרי באירופה ולכל יהודי בעולם, תקראו את ספר הספרים. אין מחלוקת. ארץ ישראל שלנו. צריך לומר את זה שוב ושוב. ירושלים שלנו בזכות אבותינו ובזכות בנינו. לפני חמש שנים אמרתי משפט ואגיד אותו שוב - עם לא יכול להיות כובש בארצו. לכן, מצויד בטיעונים אלה, ובגב חסר תקדים של עם ישראל כולו, נתניהו ייצא לשליחות היסטורית ובשם עם ישראל כולו אני מאחל לו חזק ואמץ.


מי שעלה עוד לפני כן, ותקף את בנט, היה יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז') הרצוג, שביקש זהירות פוליטית מצד המנהיגים, וקרא לבנט: "הפוך, בנט, הפוך". לא תהיה דהרה בלתי מרוסנת לעבר הבלתי נודע בדד ליין בלתי אפשרי. הכיוון ישתנה לאופטימי וההתניה של שקט מוחלט תחייב את הפלסטינים והישראלים למאמץ עילאי כנגד אלימות וטרור.
נמנע זליגה לעבר סיפוח, לעבר גיהנום בוסניה וסוריה. תישמר הפרדיגמה של שתי המדינות והתהליך בין העמים יהפוך לאמיתי יותר. ההיפרדות תתקדם, הכלכלה הפלסטינית תתקדם, התשתית האזורית תתפתח ועקרונות יוזמת השלום ילבשו עור וגידים. כך נציל את הגושים ונשמור אותם בריבונות ישראל. בסופו של יום יהיה זה הניצחון האמיתי של הציונות.
"מציאות חדשה, ביטחון ואמון הדדי יגבשו בסופו של דבר הסכם שלום וימנעו מאיתנו אסון. "בקש שלום ורדפהו" נאמר במקורות. נקווה שאנו ושכנינו נמשיך לרדוף ולבקש את השלום ונמצא את העוז לכך".