ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא היום (שני) לפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הפגישה מעוררת סקרנות עצומה במערכת הפוליטית, בין היתר בגלל שזו הפעם הראשונה בה ייפגשו שני האישים מאז הבחירות לנשיאות בארה"ב. בימין ובליכוד בפרט כבר לוחצים על רה"מ על מנת ש"ינצל" את כהונת הנשיא הרפובליקני לביטול רעיון המדינה הפלסטינית והקמת שתי מדינות. 



בפתח המטוס אמר נתניהו: "הנשיא טראמפ ואנוכי רואים עין בעין את האיומים והזדמנויות באזור. נדבר על שני הדברים וגם על שדרוג הברית החזקה הזו בהרבה מאוד תחומים. היה דיון יסודי מעמיק בקבינט, ובסוף הדיון אמרתי בפשטות שאני אוביל ואני אנווט. זה מה שאני מתכוון לעשות-  להוביל ולנווט את הברית ההיסטורית לטובת האינטרס הלאומי ולטובת כל אזרחי ישראל" 


מוקדם יותר התייחס השר גלעד ארדן ללחץ על ראש הממשלה בישיבת הקבינט אתמול: "אני מאמין שכל חברי הקבינט כולל ראש הממשלה מתנגדים למדינה פלסטינית, כל אחד בהתאם לנימוקים שלו. אף אחד לא חושב שמדינה פלסטינית יכולה לקום בשנים הקרובות, כשאבו מאזן חלש וחמאס בדרום. 

אני בטוח שרה"מ יידע איך לייצג את האינטרסים של מדינת ישראל, רה"מ הוא האיש הכי מנוסה בהובלת הנושא המדיני". 


 

ארדן הדגיש כי יש להמשיך ולבנות ביו"ש: "חד וחלק - פתרון מדינה פלסטינית הוא פתרון רע וצריך לעבור מהעולם.  שנים רבות אמרו – שהזמן עובד נגד מדינת ישראל, וכשהפלסטינים שומעים את זה אז ודאי שלא יקרה כלום מצידם. צריך להפוך את המשוואה ולבנות בכל רחבי יהודה ושומרון, ולא רק בגושים.
אחרי שמונה שנים של הגבלות קשות על הציבור בישראל ועם צד פלסטיני שלא עושה כלום, צריך שלא יהיו מגבלות בנייה בכלל". 
בליכוד יערכו כינוס לחיזוק רה"מ ולחידוד המסרים כדי להפעיל לחץ על נתניהו לקראת פגישתו עם הנשיא האמריקאי. הכנס הוא יוזמה משותפת של קבוצת "הליכוד שלי מטה ההתיישבות בליכוד" קבוצה הנחשבת לקבוצה מס 2 בגודלה בליכוד ובראשה עומד יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, יחד עם קבוצת המטה הלאומי בליכוד שהיא קבוצה גדולה של אנשי ארץ ישראל שבראשה עומד שבח שטרן. הכנס יתקיים בכנסת. יחד עם בכירי מפלגת הליכוד יושבי ראש סניפי הליכוד ברחבי הארץ, פעילים, ח"כים ושרים לכינוס לחיזוק ראש הממשלה לקראת נסיעתו לפגישה עם נשיא ארה"ב  
שר הרווחה חיים כץ אמר לקראת הכנס: "הרעיון של המדינה הפלסטינית הגיע הזמן שייעלם מן העולם. וכך גם פתרון שתי המדינות. זה הזמן לתנופת בנייה ביו"ש. בכל יו"ש. ללא הבדל בין גושים למה שנמצא מחוץ לגושים. אני רוצה לחזק את ראש הממשלה. שייצא לפגישה עם נשיא ארה"ב ויחזור עם הבשורה לה מדינת ישראל מצפה. בנייה ללא חסמים. פיתוח ההתיישבות ונורמליזציה לאזור". 
יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ומיוזמי הכנס מסביר: "אנחנו לא מחכים לניסים. אנחנו מצפים מראש הממשלה אותו אנחנו מאוד מעריכים, לדעת לנצל היטב את המפגש הזה ואת הרגע הזה ולחזור עם תוצאות. לא עם הסברים. תנופת בנייה ללא חסמים בירושלים וביהודה ושומרון. הקמת ישובים חדשים ביו"ש לאחר ש-26 שנה נמנעה מסיבות פוליטיות, והוצאת הרעיון ההזוי הלא ישים והמסוכן של שתי מדינה פלסטינית מהלקסיקון. לא ייתכן שכשממשל החדש בארה"ב כשטראמפ עצמו הוציא מהמצע הרפובליקני את המדינה הפלסטינית, מדינת ישראל תחזיר אותו לשולחן. נמאס לנו מהסברים. אנחנו מצפים לתוצאות"