יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן (ליכוד), מותח ביקורת חריפה על כוונתם של שרים וחברי כנסת מהליכוד לקחת אחר הצהריים חלק בכנס שיוזמים פעילי המפלגה במטרה לחשק את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נסיעתו לוושינגטון. ביטן אמר ל"מעריב אונליין": "מדוע חברי ליכוד צריכים לעשות כנס שמשרת את נפתלי בנט?".



בכנס אמורים לקחת פעילי ליכוד מכל הארץ, ראשי סניפים וראשי רשויות שבו יקראו לנתניהו לפעול נגד הקמת מדינת טרור בלב הארץ ולחזק את ההתיישבות בירושלים, יהודה ושומרון ובקעת הירדן. מאחורי הכנס עומדים שני חברי מרכז הליכוד ממחוז יו"ש, שבח שטרן ונתן אנגלסמן בשיתוף פעולה עם יו"ר מועצת יש"ע יוסי דגן.



בסביבת ראש הממשלה זועמים על הכוונה לקיים כינוס כזה של פעילי ליכוד בעיצומה של שליחותו הממלכתית של נתניהו, העושה דרכו למפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אולם מספר שרים וחברי כנסת, בהם השר זאב אלקין, הודיעו על כוונתם להשתתף בכינוס.



"במצב הבינ"ל הקיים אין כל אפשרות לחזור מרעיון שתי המדינות"


ח"כ ביטן תוקף את הכוונה לקיים את הכינוס ואומר למעריב אונליין: "הכנס הזה משרת את נפתלי בנט ואת הבית היהודי. מדוע חברי מרכז ליכוד צריכים לעשות כנס שמשרת את בנט וללחוץ את ראש הממשלה בשעה שלנתניהו אין שום כוונה להיכנע מול דרישות כלשהן שלא מקובלות עלינו".



לדברי, יו"ר הקואליציה, "נתניהו עמד בגאון מול הלחצים של אובמה ובוודאי שמול נשיא ידידותי לישראל כמו הנשיא טראמפ זה לא יקרה, ולכן כל הלחץ שמנסים להפעיל גורמים בליכוד על נתניהו לא תורם כלום חוץ מאשר לפוליטיקה של בנט".



ח"כ ביטן אמר עוד, כי "במצב הבינלאומי הקיים אין כל אפשרות לחזור מרעיון שתי המדינות. ברגע שנתקפל מהרעיון הזה מועצת הביטחון תיתן לפלסטינים מעמד של מדינה מבלי שהיא תתחייב להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, בלי להתחייב למאבק בטרור ובלי להתחייב לוויתור על זכות השיבה".



"לליכוד אין עניין בכך ששני מיליון ערבים יצביעו לכנסת", אמר ביטן. "לפי הפתרון שאנו מציעים, לישראל תהיה שליטה ביטחונית מלאה בשטח ולהם תהיה אפשרות ניהול אזרחי ברוח הסכם האוטונומיה שמנחם בגין הציע בשעתו".



"הבית היהודי לא מציג שום אלטרנטיבה. הם רוצים מדינה אחת. ומה יהיה עם הזכויות הדמוקרטיות לפלסטינים? אם ניתן להם להצביע לכנסת נגמר חזון המדינה היהודית", הבהיר ביטן.