כלי התקשורת בארה"ב העריכו כי פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא דונלד טראמפ בבית הלבן מחר צפויה לקבוע את אופי היחסים בין שתי המדינות בצל הממשל החדש. זאת בייחוד לנוכח הצהרותיו האחרונות של הנשיא בנוגע להתנחלויות. ה"ניו יורק טיימס" ציין כי הפגישה בין האישים "צפויה לקבוע את הטון ביחסים בין ישראל לבין ארה"ב, שהיו קרירים באופן משמעותי בתקופת הנשיא אובמה בגלל ההתנחלויות הישראליות, התנגדותה הנחרצת של ישראל להסכם עם איראן וההתנגשויות האישיות עם נתניהו".



עם זאת, העיתון הבהיר כי לאחר שהייתה תחושה בימין הישראלי כי הממשל החדש באמריקה ייתן יד חופשית לממשלה, זו השתנתה בסוף השבוע בשל הכרזתו של טראמפ כי הוא לא מאמין שההתנחלויות תורמות לשלום. לפי ה"ניו יורק טיימס", העמדה הנוכחית תורמת לנתניהו, "שמתאר את עצמו בתור מדינאי מנוסה שיכול להתמודד עם וושינגטון, וזאת בניגוד לכוחות התוקפניים יותר בימין שמציעים סיפוח של חלק מההתנחלויות".



נתניהו לקראת הטיסה לוושינגטון. צילום מסך
נתניהו לקראת הטיסה לוושינגטון. צילום מסך



"נתניהו מעולם לא דן עם מנהיג כמו טראמפ"



ה"וושינגטון פוסט" הזכיר כי שני האישים מכירים זה את זה כשלושים שנה. ובכל זאת, עדיין מדובר באחת הפגישות החשובות ביותר שהיו לראש הממשלה, המבקש לחזק את מערכת היחסים שלו עם הנשיא. "נתניהו אוהב להתרברב מול הקבינט שלו שאף אחד לא מבין כמוהו את האמריקאים", נאמר בידיעה. "אבל בכל שנותיו בשלטון, כשהוא מפייס ומאתגר רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, נתניהו מעולם לא דן עם מנהיג כמו הנשיא טראמפ".



בתוך כך, אתר האינטרנט הנחשב "פוליטיקו" ציטט אתמול את יו"ר ועדת החוץ של הסנאט בוב קורקר, שסיפר כי אנשי טראמפ אמרו לו כבר בנובמבר כי הם מתכוונים להורות על העברת השגרירות לירושלים כצעד הראשון של הממשל. "הם היו מוכנים להעביר את השגרירות ב־12:01 ב־20 בינואר, אולי ב־12:30", אמר.



אולם, מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן, נשמעות אמירות שונות מכיוונו והוא כבר לא ממהר לנקוט את הצעד שצפוי לגרור אחריו ביקורת רבה.


לפי קורקר, טראמפ עדיין עשוי להורות על העברת השגרירות, אולם רק לאחר שישמע את ההסתייגויות מבנות הברית הערביות של ארה"ב ולאחר הפגישה עם נתניהו. "התחושה שלי היא שהם כנראה עדיין יעברו לשם", אמר הסנאטור הבכיר.