חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) פנה היום (שלישי) בשמם של עשרות חברים במועצה לביטחון ישראל, פרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי וחברים בקרן הציונית לישראל בבקשה להעלות מחר במהלך פגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בקשה להקל על תנאי שחרורו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד ולאפשר לו לבקר בישראל.



פולארד שוחרר בתנאים מגבילים בנובמבר 2015 לאחר שריצה  30 שנות מאסר בשל ריגול לטובת ישראל. בין היתר נאסר על פולארד לצאת את גבולות ארצות הברית והוא חייב לשאת על ידו אזיק אלקטרוני לצורכי מעקב אחר תנועותיו. פולארד מתגורר כעת בניו יורק שם התאחד עם רעייתו אסתר. עתירותיו לבית משפט בניו יורק להקל על תנאי השחרור נתקלו עד כה בסרוב.
 
ח"כ יוגב העביר לנתניהו את המכתב, קודם שהמריא לוושינגטון, ובו סיכום דיון שקיימו כ- 30 חברים ממועצת הביטחון לישראל בראשות אלוף במיל' עוזי דיין, יחד עם נציגים מחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בראשות ד"ר מוטי קידר, חברים מהקרן הציונית לישראל ואישים נוספים, ובו נדונו רשימת נושאים שנתניהו יתבקש להעלות בפני הנשיא טראמפ בפגישתם מחר.
 

מלבד עניינו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד קראו ח"כ יוגב ומשתתפי הפורום לראש הממשלה להעלות בפגישה מחר 9 נקודות נוספות ובהן הדרכים למניעת איראן מהגעה ליכולת גרעינית, מלחמה אפקטיבית בטרור האיסלאמי על כל סוגיו, ירושלים המאוחדת בירת ישראל הנצחית, חיזוק ההתיישבות היהודית בכל רחבי א"י, הגדרה מחודשת של גושי ההתיישבות באופן רחב הכולל את כל ההתיישבות היהודי, גבולות ברי הגנה לישראל ברמת הגולן ובקעת הירדן, העברת השגרירות לירושלים ומתן אפשרות לפולארד לבקר בישראל.
 
לעומתו אמר היום ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) כי סוגיית פולארד לא צריכה לעלות בפגישה הראשונה בין ראש ממשלת ישראל לבין הנשיא טראמפ מאחר ופולארד כבר שוחרר מכלאו. לדבריו נושא זה צריך לעלות רק בשלבים מאוחרים יותר ולעומת זאת לדבריו נושא העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים צריך לקבל קדימות.