ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב (שלישי) עם מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון. מדובר במפגש מקדים לקראת הפגישה מחר בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. במשך היום נתניהו נערך לפגישות עם צוותו. לפי מקורבים מדובר בהערכות לתרחישים שונים שיכולים לעלות בפגישה.



במשלחת ראש הממשלה הביעו תקווה שפרישתו הדרמטית של היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין, שנטל חלק בהכנות לקראת הפגישה הצפויה, לא תפגע בקידום נושאים הנוגעים לאיראן.



כאמור, נתניהו ייפגש מחר בערב (שעון ישראל) בוושינגטון עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כשבמוקד הפגישה סוגיית המו"מ עם הפלסטינים והגרעין האיראני.



מייד לאחר הנחיתה הגיעה שיירת ראש הממשלה לבלייר האוס, מעון האירוח הרשמי של הבית הלבן, ולמרות שעת הלילה כבר כינס ראש הממשלה פגישת עבודה לקראת הפגישה עם טראמפ.



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



מקורביו של נתניהו סיפרו כי "למרות היחסים החמים עם טראמפ, הם בוחנים כל סיטואציה ומתרגלים כל תרחיש לפגישה, כדי להגיע לתוצאה המיטבית".


אמנם הנושא הפלסטיני ובעיקר הלחץ של שרי הבית היהודי וחלק מהליכוד עליו תפס את מרכז תשומת הלב הציבורית בארץ, אבל כשנשאל נתניהו האם ייסוג מנאום בר אילן הוא השיב שיש לחכות עד לפגישה.



קבלת הפנים בבית הלבן תהיה חמה, זה כבר ברור, אבל מעבר ללחיצות הידיים והחיבוקים נתניהו רוצה לצאת מהחדר הסגלגל עם כמה הישגים מדיניים, שבהם יוכל לנופף בזירת הקרב הפוליטית בארץ.



תמיכה בנתניהו



בינתיים, בליכוד סוערות הרוחות בעקבות מה שנתפס כניסיונות של שרים וחברי כנסת ביחד עם פעילי המפלגה ביו"ש "לחשק" את ראש הממשלה מימין לקראת הפגישה בבית הלבן.



ליאור הררי, מפעיל קבוצות ווטסאפ ופייסבוק התומכות בראש הממשלה וברעייתו, החל בתגובה לפעולות ה"חישוק" לאסוף חתימות של חברי ליכוד על מכתב תמיכה בראש הממשלה. לדבריו, "ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו זקוק לשיעורים בניהול מדיניות החוץ של מדינת ישראל". על המכתב חתמו עד כה כמה עשרות פעילים ביניהם חברי מרכז המפלגה.