"ההנהגה הפלסטינית הושיטה יד ועודנה מושיטה ידה לשלום של אמיצים. הפתרון הטוב ביותר הוא לחלק את הארץ הזאת לשתי מדינות שיחיו בשלום ובביטחון", כך אומר מוחמד אל מדני, הממונה על תחום האינטראקציה עם החברה הישראלית ברשות הפלסטינית, בסרטון וידאו שהוקרן אחר הצהריים (רביעי) בכנסת במסגרת כינוס לציון "50 שנה לכיבוש הישראלי בשטחים", שאורגן ע״י חה"כ איימן עודה, דב חנין, מיכל רוזין וקסניה סבטלובה. 

 
גורמי ביטחון אוסרים על אל מדני את הכניסה לישראל ועל כן הוא שלח את המסר שלו לציבור בישראל בווידאו, בכינוס בו משתתפים גם שגרירים זרים ובהם שגריר האיחוד האירופאי לארס פאבורג אנדרסן. בדבריו לכינוס אמר אל מדני: "משתתפים יקרים. אני מודה לכם על המאמץ הגדול שאיחד אותכם למפגש כדי לדון בחמישים שנה לכיבוש השנוא הזה ששלל מאיתנו הפלסטינים את חירותנו ועצמאותנו ואת זכותנו לקבוע את גורלנו, ושלל מהישראלים את האפשרות לחיים שלווים בשלום". 

נציג הרשות הפלסטינית במסר לישראל. צילום: הרשימה המשותפת
"אנו שואלים האם לא הגיע העת לסיום הכיבוש. האם פתרון סיום הכיבוש והקמת המדינה הפלסטינית לצד ישראל אינו הפתרון הטוב ביותר כדי שהרצון לחיים ינצח את כל סוחרי האלימות, הטרור, הכיבוש והדיכוי".
עוד אמר כי "האיומים החוזרים והנשנים מצד ישראל לספח את השטחים הכבושים או להחיל את הריבונות הישראלית על חלקים ממנה אינם אלא הוספת שמן למדורה ולהצתת האזור לעוד קיצוניות ואלימות. האם זהו האינטרס הישראלי?האם יעלה על הדעת שאוכלוסיית ישראל המונה כ-8 מליון איש תהיה בת ערובה בידי קומץ של אנשי ימין קיצוני שאינו רואה עתיד מבלי להתבוסס בדם הערבי והישראלי?". 
לדברי אל מדני "ההנהגה הפלסטינית הושיטה יד ועודנה מושיטה את ידה לשלום אמיצים שאת בסיסו קבעו יצחק רבין ויאסר ערפאת. ההנהגה עודנה מחפשת עד היום הזה את השותף הישראלי האמיתי והרציני שיסיים את הסכסוך כדי להגיע לפתרון של שתי מדינות, על פי החלטות האו"ם והאחרונה שבהם החלטה 2334".
 
"אין לנו ארץ אחרת ואין לכם מקום אחר כישראלים. הפתרון הטוב ביותר הוא לחלק את הארץ הזאת לשתי מדינות שיחיו בשלום ובביטחון. ההידברות עם החברה הישראלית היא ההחלטה שלנו, כדי ליצור הבנות רחבות עם כלל המגזרים הישראלים. אנו ממשיכים במשימה הזאת לא משנה מה האתגרים והמכשולים שיעמדו מולנו עד שנזכה להביא שלום, חופש ושוויון לכולם".