מחריף המאבק למען עובדות הקבלן בכנסת. חברי הכנסת יוסי יונה, יגאל גואטה ואורלי לוי-אבקסיס דורשים מיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש לקיים דיון בנושא עובדות הקבלן בכנסת. לאחר שלדברי חברי הכנסת יונה ולוי-אבקסיס, דרישתם לכלול את עובדות הקבלן באירועי יום האישה שיתקיימו בשבוע הבא במשכן הכנסת נדחתה על ידי יושב-ראש ומנכ"ל הכנסת בנימוק ש"אין עובדות קבלן בכנסת" ומדובר בעובדות של חברות חיצוניות, דרשו הח"כים יחד עם גואטה (ש"ס) דיון מהיר בוועדת הכנסת בנושא.



יוזמה זו נדחתה גם היא על ידי נשיאות הכנסת, פורום של יו"ר הכנסת וסגניו, החליטו השלושה להשתמש בסעיף 111ה לתקנון הכנסת, סעיף חריג הקובע כי יושב-ראש הוועדה מחויב לכנס וועדה בנושא מסוים אם דרשו זאת לפחות שליש מחבריה. לשם כך, ומשום ששלושתם אינם חברים בוועדה, החתימו הח"כים אמש על הדרישה את חברי הכנסת מרב מיכאלי, רועי פולקמן, עבדאללה אבו-מערוף, אחמד טיבי, אלעזר שטרן, אמיר אוחנה וישראל אייכלר - שישה חברים מתוך 16 חברי ועדת הכנסת, בהתאם לדרישת הסעיף.



כזכור, דרישתם של חברי הכנסת התעוררה בעקבות החשיפה כי עובדות הקבלן אינן מוזמנות לאירועי יום האישה, אך היא רלוונטית לכל אירוע המתקיים בכנסת ומוצע לעובדיו, דוגמת קייטנות הפסח לילדי העובדים ועוד.



ח"כ יונה מסר: "חבל לי שנאלצנו להגיע למצב בו אנו מחייבים את ועדות הכנסת לדון בסוגיה כה חשובה והיא תנאי העסקת עובדי ועובדות הכנסת. הסוגיה שהצפנו חברי הכנסת לוי-אבקסיס, גואטה ואני, של הדרת עובדי ועובדות הקבלן משלל הפעילויות שמפעילה הכנסת לטובת עובדיה, היא סוגיה ששבה וחוזרת ואין אנו מוכנים להשלים עימה. הגיע הזמן שכנסת ישראל תעביר את עובדיה להעסקה ישירה ותהווה מגדלור גם לשוק העבודה הרחב בישראל".



ח"כ לוי-אבקסיס הוסיפה: "עובדות הקבלן עובדות במשך שנים ארוכות בכנסת, מלוות אותנו בימינו הארוכים מבוקר עד לפנות בוקר שלמחרת, הן ראו כבר עשרות ח"כים באים ועוזבים את המשכן. זה לא הוגן ולא ראוי שעבודתן המסורה לא תזכה לאותה מסירות מצדנו. המאבק הזה חשוב הן ברמה האישית והן ברמה הערכית, כאשר אנו מדברים על העסקה קבלנית במשכן אליו נשואות עיני החברה הישראלית, והוא, במקום לשמש דוגמה ולצמצם את ממדי ההעסקה הזו, מוסיף חטא על פשע ומפחית ממעמד העובדות והעובדים".



ח"כ גואטה מסר: "אני חש שאט נפש מההחלטה להדיר את עובדות הקבלן מהפעילות ליום האישה שעורכת הכנסת, ובכלל מהיחס המפלה שהן מקבלות על מסירות בלתי פוסקת במסגרת עבודתן. מן הראוי לכל הפחות לשלבן בפעילות כזו ללא כל אפליה. אסור לנו לשכוח שהן חלק בלתי נפרד מעובדי הכנסת שבתקן. מחובתנו לשנות את ההחלטה הפוגענית ולתת להן את המגיע להן בזכות ולא בחסד".