שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, התייחסה היום (חמישי) בנוגע לנאומו של הנשיא האמריקאי החדש דונלד טראמפ אמש, אז אמר כי אין לא העדפה לרעיון שתי המדינות או המדינה האחת לסכסוך הישראלי-פלסטיני, והצהירה כי ארצות הברית עדיין תומכת בפתרון שתי המדינות. "קודם כל, אנו תומכים בפתרון שתי המדינות. כל מי שאומר שארצות הברית לא תומכת ברעיון זה טועה, אך אנחנו מנסים לחשוב גם מחוץ לקופסה".



גם במהלך השימוע שנערך לדייויד פרידמן, המיועד לתפקיד שגריר ארצות הברית בישראל, הביע פרידמן תמיכה בפתרון שתי המדינות, והתנגד לסיפוח ישראלי של יהודה ושומרון. הדיון בעניינו של פרידמן נקטע פעמים רבות על ידי צעקות וקריאות מהקהל של יהודים אמריקאים ושל פלסטינים, שמחו על התבטאויותיו בעבר ועל תמיכתו בהתנחלויות. אחד המפגינים הפלסטינים התפרץ לעבר פרידמן וקרא "סבי גורש מארץ ישראל, אבל תמיד יהיו פלסטינים בפלסטין".



דיוויד פרידמן
דיוויד פרידמן



במקביל לכך, צרפת הביעה דאגה מההתבטאויות הסותרות אשר יוצאות מהממשל האמריקאי בנוגע לסכסוך הישראלי, והגדירה את המצב כ"מבלבל וממדאיג". שר החוץ הצרפתי, ז'אן מרק אירו לאחר פגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון. "רציתי להזכיר לו לאחר הפגישה בין נתניהו לטראמפ שבעיני צרפת אין עוד אפשרות למעט פתרון שתי המדינות וכי האפשרות השנייה שהציעה מר טילרסון היא לא הגיונית, הגונה או מאוזנת".



בעולם הערבי נמתחה ביקורת חריפה על דבריו של טראמפ. מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל רייט, התייחס גם הוא לנושא בפגישה שערך עם מזכ"ל האו"ם אנטוניט גוטרש בקהיר. "נדרש הסכם מלא ומקיף המבוסס על פתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67', שבירתה היא ירושלים", אמר אבו אל רייט והוסיף כי העברת השגרירות האמריקאית לירושלים תביא לפיצוץ במזרח התיכון. גם משרד החוץ המצרי הביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות.