אחרי הבקשה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת העיתונאים אמש עם ראש הממשלה נתניהו, לפיהם יש לרסן את הבנייה בהתנחלויות, נראה כי ראש ההמשלה יצטרך לחשוב מה לעשות עם הבנייה ביו"ש  - כולל ההסכם החתום להקמת התנחלות חדשה למפוני עמונה, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות ערוץ 2.



לפי הדיווח, הנושא של בניית היישוב החדש למפונים נמצא בבחינה מחדש במסגרת הדיונים בין ממשל טראמפ לירושלים. גורם מדיני אישר את הפרטים, למרות שלשכת רה"מ סירבה להתייחס לנושא.



מחשבים מסלול מחדש. בני הזוג טראמפ ונתניהו בבית הלבן. צילום: רויטרס
מחשבים מסלול מחדש. בני הזוג טראמפ ונתניהו בבית הלבן. צילום: רויטרס


גורמים בקרב המתנחלים טוענים ש"זה לא יעבור בשקט". יוסי דגן, ראש המעוצה האזורית שומרון אומר: "אני מאמין בכל ליבי שנתניהו לא ייסוג מההחלטה שעליה הוא חתם". את הצוות שיבדוק את נושא ההתנחלויות מול טראמפ ינהל רון דרמר השגריר הישראלי בוושינגטון, מהבית הלבן -  ינהל ככל הנראה את הנושא יועצו הבכיר של הנשיא וחותנו ג'ראד קושנר.

כזכור, במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת אתמול בין ראש הממשלה והנשיא האמריקאי, פנה טראמפ לנתניהו ואמר כי "הייתי רוצה שתעצור קצת את עניין ההתנחלויות". לאחר פגישתם, סיפר נתניהו לעיתונאים כי "דנו בנושא ההתנחלויות, וסיכמנו להמשיך לדון בכך. נמשיך להגיע לבנייה. טראמפ מוכן לעשות הרבה להבטחת ביטחונה של ישראל, ואם יש רצון לבחינת נושא ההתנחלויות כדי שנתקדם, ראוי לעשות מאמץ זה". 
 
במסיבת העיתונאים אמר טראמפ כי "לא איכפת לו" אם הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני יהיה פיתרון של שתי מדינות או מדינה אחת, וחזר בו מתמיכה אמריקאית בת עשרות שנים במדינה פלסטינית. בעקבות כך, קראו פוליטיקאים רבים בימין לצאת ביוזמות מדיניות שונות - ביניהן פיתוח הבנייה ביהודה ושומרון.