ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים את ביקורו בארצות הברית בסבב ראיונות לכלי התקשורת האמריקאיים. בראיון הלילה (שישי) לרשת MSNBC שאלה המראיינת, גרטה ואן סוסטרן, את ראש הממשלה מדוע גם הנשיא לשעבר ברק אובמה וגם הנשיא דונלד טראמפ אמרו כי ההתנחלויות הם מכשול לשלום. נתניהו ענה כי "ההתנחלויות חשובות - אבל הן לא הסוגיה המרכזית".



לדברי ראש הממשלה, "בסיס הסכסוך בין ישראל לפלסטינים הוא לא התנחלות כזאת או אחרת או קהילה כזאת או אחרת, אלא הסירוב העיקש והעקבי של הפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית".


ראש הממשלה נשאל גם על דבריו של הנשיא טראמפ בנוגע לפתרון המדיני - מדינה אחת דו לאומית או פתרון שתי המדינות, וענה כי "תמיד אמרתי שהתווית לא חשובה אלא התוכן. שלום דורש שהפלסטינים יכירו במדינה יהודית ויפסיקו לחלום להשמיד אותה ושלישראל חייבת להיות שליטה ביטחונית בבקעת הירדן".
 



ראש הממשלה התייחס גם ליחסי ישראל עם יתר מדינות האזור, ואמר כי יש פוטנציאל גדול לשלום רחב בין המדינה יהודית לבין מדינות ערב במזרח התיכון, שמתחילות לראות את ישראל כבת ברית בהתמודדות עם איראן ודאעש. "זה מקרב בינינו ועשוי לסלול דרכים לשלום", אמר נתניהו.



כשהתבקש לנקוב בשם של מדינה ששינתה את יחסה לישראל, אמר נתניהו "מי לא?".