ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשנת 2014 עם שגריר ארצות הברית לישראל דאז, דן שפירו, וביקש ממנו, כשהוא "נסער", לעזור לאיש העסקים ארנון מילצ'ן לקבל ויזה ל-10 שנים, כך דווח היום בעיתון "הארץ". הקשר בין מילצ'ן לנתניהו נמצא במרכז פרשה 1000 העוסקת במתנות שקיבלו ראש הממשלה ומשפחתו מאנשי עסקים, אשר יכולות להיחשב, לכאורה, כטובות הנאה.

כזכור, מילצ'ן, איש עסקים ישראלי בתחום הקולנוע, אשר מרכז עסקיו בארצות הברית, קיבל ויזה לשנה למדינה לאחר שחשף כי פעל בשירות מערכת הביטחון והעניק סיוע לתוכנית הגרעין הישראלית. כתוצאה מכך, בעת בקשתו לחדש את הוויזה שלו, ניתנה לו ויזה לשנה, במקום הוויזה הרגילה שאותה היה מקבל. לאחר מכן קיים נתניהו שלוש שיחות עם מזכיר המדינה האמריקאי דאז, ג'ון קרי, בנושא, וכפי שנחשף עתה, גם עם שפירו. בסופו של דבר, נענו במחלקת המדינה האמריקאית לבקשות נתניהו ואישרו את הוויזה המוארכת למילצ'ן.
על פי העולה מחקירת הפרשה, מילצ'ן העביר מתנות לבני הזוג נתניהו, בהן סיגרים, בקבוקי אלכוהול ותכשיטים בשווי מאות אלפי שקלים.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "האם לא נמאס לכם למחזר שוב ושוב את שאלות הסרק האלה? זהו עוד ניסיון פסול ונואש שלכם להפעיל לחץ על גורמי האכיפה". יועצו של מילצ'ן רונן צור מסר: "אנחנו מקפידים מתחילת הפרשה לא להגיב בנושא מטעמים מובנים, בין אם המידע נכון ובין אם הוא מופרך ודמיוני".