ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע היום (שני) כי הוא מתפטר לאלתר מתפקידו כשר התקשורת, ובכך הוא מקווה לייתר את העתירות נגדו. את ההודעה העביר נתניהו למזכיר הממשלה, צחי ברוורמן כחלק מתשובת המדינה לבג"ץ בנושא. כזכור, העתירות שהוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג והמחנה הציוני, הגיעו בעקבות ענייניו של נתניהו בכל הקשור לשיחות שקיים עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, ובעקבות מגוון התפקידים אותם הוא מחזיק.



מכתב ההתפטרות של נתניהו
מכתב ההתפטרות של נתניהו



נתניהו, אשר נצא בביקור בסינגפור ובאוסטרליה, החליט למנות לתפקיד, לתקופה של שלושה חודשים את השר צחי הנגבי, ועשה זאת כבר ביום שישי האחרון. מי שכבר הגיב לעניין הוא יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שאמר: "התפטרותו של נתניהו הוצגה לאור העתירה שלי. אחרי שהוא התפטר באופן מלא, הוא הודיע שהוא ממנה את ח"כ צחי הנגבי לשלושה חודשים, ולא לכהונת קבע. אנחנו לא מוכנים לכך שלשר הממונה תהיה חרב על הצוואר"



כבר לא זמני. הנגבי ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כבר לא זמני. הנגבי ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



התנועה לאיכות השלטון הוסיפה בתגובה: "אנחנו שמחים שגם ראש הממשלה השכיל להבין שהוא אינו יכול לכהן כשר התקשורת כאשר מתנהלות נגדו חקירות על ניסיונותיו להחליש את שוק התקשורת וכאשר הוא מצוי ברשת ניגודי עניינים ענפה ומסועפת. עם זאת, אנו מצרים על כך שראש הממשלה העדיף למנות באופן זמני את השר הנגבי לשלושה חודשים בלבד ולא מצא לנכון למנות תחתיו שר תקשורת חדש.

דווקא בימים אלו, בשעה שמשרד התקשורת ניצב בפני אתגרים רבים ובניהם, תאגיד השידור הציבורי, היה ראוי שראש הממשלה ימנה שר תקשורת במשרה מלאה ולא ישאיר את משרד התקשורת צולע וחלש. לא נותר לנו אלא להסיק שראש הממשלה רואה במינוי הזה מעין תרגיל שנועד לרצות את בג"ץ באופן זמני ושיותיר לו את האפשרות להשפיע בפועל על המתנהל במשרד התקשורת ואף לשוב למשרד התקשורת בעוד שלושה חודשים".

בתוך כך, חבר הכנסת דוד ביטן התייחס לעניין התאגיד והודה כי לדעתו, ולמרות התנגדותו, התאגיד יקום: "לדעתי הוא ייצא לפועל, בעיקר כי יש כמה בעיות. יש בעיה טכנית, עד סוף פברואר לא נספיק לשנות כלום מבחינת חקיקה, אחר כך מגיעה הפגרה ולאחר מכן חוזרים רק בחודש מאי. יש הסכמה בקואליציה שהדברים ייסגרו בין נתניהו לשר האוצר, נכון ששר האוצר בעד לאשר את התאגיד ונתניהו נגד, אז אני מאמין שתהיה פשרה באמצע. הם לא סגרו את העניין באופן סופי. אני מכבד את זה, למרות שאני נגד התהליך".