משפט אלאור אזריה הביא, יותר מכל דבר אחר, לחשיפת הקרע העמוק של החברה הישראלית. המשפט, שעל פי טענות שני הצדדים, היה פוליטי מאוד, מהתערבותו של שר הביטחון לשעבר, יעלון, ועד להתבטאויות של חברי כנסת שדורשים לשחררו לאלתר, מגיע לסופו. על פי כל הסימנים, במידה ואזריה יקבל יותר משנה, הוא יערער על ההחלטה, או שיקבל חנינה כבר עכשיו. 



מי שהתייחס לעניין הוא השופט בדימוס, שלי טימן, אשר התראיין אצל גבי גזית ב-103FM: "מדובר בעניין פוליטי לחלוטין, הרי נורים אנשים שנחשבים כמחבלים בכל יום, ואיש לא מגיע למשפט. בכל יום מנטרלים אנשים כאלה, אבל לירות באדם ששוכב על האדמה 10 דקות? נניח, אם היית נתקל באחד העבריינים הגדולים בארץ, האם מותר לחסל אותו? אף אחד לא היה מרים גבה אם יעמידו אותו לדין על רצח, אבל פה אני ממש חושש. צריך לשים לב לקולות שאומרים שרוב העם ואלפי שוטרים שמאבטחים את הקריה ואת השופטים היום. קשה לי לדבר כשופט, כשאני יודע שמולי נמצא העם. 
"כולם מדברים על זה שהוא יקבל את המינימום האפשרי. זה משפט שונה, זה משפט שבו ראש הממשלה פונה לעם שלנו, זה לא משפט אמיתי. בתוך המסגרת הקשה, הרוחות סוערות ומאוד מאוד מפחיד העניין. כבר היה את מקרה אמיל גרינצווייג בעבר (שנרצח בהפגנת שמאל- מ.א). אבל ישנה מדיניות, ומעבר לקו הירוק חלות תקנות לשעת חירום. 

היית מצדד בכך שמתגלגל רעיון, להרשיע אותו ואז לחון אותו?
"אי אפשר לחון אותו, כשהוא איננו מצטער, איננו מבקש סליחה. אינני רואה שום דרך, למרות שכבר היו דברים מעולם, כמו קו 300. יש תיאורטית אפשרות, אך אני חושב שחנינה זה ביזוי של המוסד השנוא כל כך שנקרא בית המשפט. אני בוחן את המקרה הזה כשופט. התביעה הצבאית במקרה זה, היא של עורך דין פרטי שגוייס, אבל התביעה הזאת הולכת על קצות האצבעות בגלל העניין הפוליטי. זה הפך למשפט פוליטי.