ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באוסטרליה דווח בהרחבה במדינה. במהלכו, הוא הדגיש בדבריו את הצורך של ישראל בשליטה בבטחונה על פני כל מדינת עתיד פלסטינית. הוא שיבח את אוסטרליה על שהיא לא הולכת שולל על ידי המדיניות הצביעות של האו"ם. האוסטרלים דיווחו שהדברים נאמרו במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, בה הרעיפו המנהיגים שבחים זה על זה.



טרנבול בירך את נתניהו כראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר באוסטרלה ואמר: "יש לנו הרבה מהמשותף. אנחנו אוחזים באותם ערכים, דמוקרטיה, חופש, שלטון החוק, אלה שתי דמוקרטיות גדולות, אחת קטנה בשטח השנייה גדולה".



טרסנול תיאר את ישראל כמדינה שהיא אומה נפלאה שנוסדה על גבי היסטוריה הכי עתיקה. ועדיין מובילה בתחום הטכנולוגי. שני המנהיגים אמורים לחתום על הסכמים בתחום הטכנולוגי והאווירי, אבל הביקור של נתניהו יצר גם ביקורת מבפנים. מלפגת הלייבור האוסטרלית נחלקה לשניים וכמו כן 60 אנשי עסקים, עורכי דין, אקדמאים ואנשי דת חתמו על עצומה נגד המדיניות של ישראל בשטחים ובמכתב גלוי טענו שהמדיניות של ביבי מעוררת הפחדה ומדכאת את העם הפלסטיני והיא מחסום לשלום. מנהיגים יהודים גינו את המכתב ויו"ר הוועדה נגד השמצה, דביר אברמוביץ', כינה את הוועדה שהחתימה אנשים על המכתב כבעלת אפס אמינות.



ראש הממשלה שיבח גם את טרנבול על מאמר שפרסם בו תקף את האו"ם שהוא מוסט בקשר להחלטות שלו נגד ישראל על הפרת החוק הבינלאומי. "נהניתי לקרוא את המאמר שלך שהיה כמו עבודת סמינר". הוא הזמין את טרנבול לישראל באוקטובר, לחנוך מאה שנה להקמת חטיבת הפרשים הקלים הרביעית של אוסטרליה בבאר שבע. כאשר נשאל על ביקורת של שרים ממפלגת הלייבור בוב הוק שהיה גם ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר וקווין רוד על מדיניות הרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית אמר אמר: "אני מעדיף לא לעסוק בתוויות אלא במהות", והוסיף כי "השרים צריכים לחשוב על איזה מדינה פלסטינית הם רוצים, ושהיא תהיה בסיס להרס המדינה היהודית".



הוא התייחס לדברי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאמר כי יתמוך במדינה אחת או בשתיים, ואמר: "אפשר לתת לפלסטינים ממשל עצמי, אם יכירו בישראל ויישארו תחת הביטחון הישראלי. אני לא רוצה לצרף שני מיליון פלסטינים כאזרחים של המדינה, ואני לא רוצה שיהיו נתינים ישראלים. אני רוצה שהפלסטינים יוכלו למשול על עצמם, ושיהיה להם כל החופש הדרוש, אבל לא החופש להרוס את ישראל". הוא הוסיף כי "מדינות ערביות רבות חשות אף הן מאוימות מהקמת המדינה האיסלאמית"