"הרשות הפלסטינית מוכנה למדינה מפורזת ולא חמושה וגם החמאס מסכים לגבולות 67", כך אמר הבוקר (שבת) אשרף אל עג'רמי, השר לשעבר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, במהלך אירוע שבתרבות בעכו, בהנחיית חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני).



אל עג'רמי אמר כי הוא מדבר פה בשם אש"ף - "המייצג הבלעדי של העם הפלסטיני". לדבריו, "הרשות הפלסטינית מסכימה למדינה מפורזת ולא חמושה, נרמול היחסים וסיום הסכסוך. גם החמאס מסכים לגבולות 67', נגיע להסכם של שתי מדינות, הפלסטינים ילכו לבחירות, גם פת"ח וגם החמאס, ויהיה שלטון אחד".



בתשובה לשאלה על ההסתה שקיימת בספרי הלימוד הפלסטיני אמר: "כל מה שאומרים בתקשורת הישראלית על ספרי הלימוד הפלסטינים זה שקר מוחלט. הרשות הפלסטינית החליפה את הספרים ב-2001 והם נמצאים תחת פיקוח מדוקדק".



באירוע אתמול השתתף גם יו"ר הקואליציה דוד ביטן שהביע מחאה על כך שח"כ בהלול לא הודיע לו מראש על נוכחותו של אל עג'רמי ודרש כי שניהם לא יישבו בפאנל משותף אך הסכים להצטלם אתו ועם בהלול.



"ניצלתי את הזדמנות שנפלה בחלקי במסגרת העמותה שהקמתי לקדם במעט את השיח לדו קיום ושלום. אני שמח שח"כ ביטן התעלה על חילוקי הדעות המרים ונאות להקשיב גם לקול שמגיע מהרשות הפלסטינית. המפגש הנדיר בין ח"כ ביטן לשר לשעבר אלעג'מי אפשר לאמץ את השפיות וההידברות במקום השנאה. שני ניצים לכאורה, נפגשו, לחצו ידיים, הקשיבו אחד לשני, לא בהכרח הסכימו, אבל זוהי קרן אור לתקווה", אמר בהלול