יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני) בישיבת סיעתו לדוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן שיפורסם מחר, ואמר כי ראש הממשלה נתניהו חייב להתחיל בהליך הפקת לקחים מהדוח: "ראש הממשלה צריך להתייצב בפני המדינה ובפני הצבא ולהודות שטעה. להודות שדו"ח המבקר מוכיח מעל לכל ספק שהוא טעה". לפיד הוסיף בישיבת סיעתו: "צריך להגיד לאזרחי ישראל, 'תהליך התיקון, תהליך הפקת הלקחים, מתחיל היום, עכשיו, ברגע זה', זוהי המסורת הישראלית, זוהי דרכו של צה"ל, זהו הדבר הנכון והאחראי לעשותו". 



לדברי לפיד דוח צוק איתן "מקצועי ומעמיק, וגם דו"ח קשה וחמור, עם הערות אישיות לראש הממשלה, לשר הביטחון לשעבר, לבכירי צה"ל. השאלה היא מה אנחנו הולכים לעשות עכשיו? האם אנחנו הולכים לגלוש שוב לריב פוליטי מכוער, או שאנחנו הולכים לתקן. לתקן!". 



יו"ר יש עתיד תקף את התנהלות נתניהו ואמר: "במקום להודות שהוא טעה, ראש הממשלה מנהל מאבק פוליטי נגד חברי ממשלתו, נגד חברי הקבינט שלו, נגד עובדות שכבר אין עליהן ויכוח.  המאבק הפוליטי והתקשורתי הזה אינו מאפשר למערכת להפיק לקחים. הוא מכניס את תושבי עוטף עזה לחרדה מוצדקת, מפני שהם רואים את ההנהגה שלהם מתעסקת בפוליטיקה במקום בביטחונם.  אם אפשר במלחמה הבאה להציל חייל אחד – חייל אחד! – זוהי חובתה של הממשלה לתקן". 

לסיום אמר יו"ר יש עתיד: "מה שמדאיג הן לא הטעויות, אלא ההכחשה. הניסיון לעסוק בתדמיות ובפוליטיקה ובספינים תקשורתיים על חשבון הביטחון הלאומי. כך לא מנהלים מדינה!".