"נתניהו ויעלון לא עשו כלום כדי למנוע מלחמה. במדינה למודת מלחמת יום כיפור הם היו צריכים לסיים את דרכם הציבורית", כך אמר היום (שלישי) פרשן ערוץ 2 העיתונאי אמנון אברמוביץ', בתגובה לפרסומו של דוח מבקר המדינה יוסף שפירא על התנהלות הדרג הצבאי והמדיני במהלך מבצע צוק איתן בעזה לפני כשנתיים וחצי. 



"מיום הקמת הממשלה לא היה דיון אחד על הפוטנציאל הנפיץ של עזה", טען אברמוביץ'. "לא צריך לקרוא את כל הדוח, אלא רק משפט אחד שאומר הכל, "לא בדקו חלופות מדיניות". גם יעלון גם גנץ וגם נתניהו לא העלו בדעתם להגיע למבצע קרקעי", אמר אברמוביץ'. פרשן ערוץ 2 מתח ביקורת קשה על שר הביטחון בזמן המבצע יעלון ואמר: "ישראל לא נקלעה מלחמה. בוגי אומר שרק אחרי אחרי יומיים של לחימה הוא הבין שאם עושים בליץ על חמאס ועוצרים מחדש את משוחררי שליט, אפקט הפרפר מוביל למלחמה". 

הערב הגיב נתניהו לדוח המבקר החמור על צוק איתן. "ראש הממשלה בנימין נתניהו מגבה את מפקדי ולוחמי צה״ל, על הצלחה גדולה במבצע ״צוק איתן", מסר נתניהו בתגובה לדוח המבקר ואף פירט את הישגי המבצע שנוהל מול החמאס לפני כשנתיים וחצי.. "צה״ל הנחית על החמאס את המכה הקשה בתולדותיו: ישראל חיסלה כ-1,000 מחבלים והשמידה אלפי רקטות. ישראל סיכלה פגיעה בעריה הודות להנחיית רה"מ נתניהו להצטייד באלפי מיירטים לסוללות ״כיפת ברזל". 
 
 לדברי נתניהו, "השקט חסר התקדים ששורר בעוטף עזה מאז ״צוק איתן״ הוא מבחן התוצאה. זהו שקט חסר תקדים באזור מאז מלחמת ששת הימים. היישובים בעוטף עזה נמצאים בפריחה ואלפי ישראלים עוברים לגור בהם".