סערת דוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן", העלתה שוב את עניין חללי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול ז"ל, שגופותיהם עדיין נמצאות בידי חמאס. שמחה גולדין, אביו של הדר, התייחס לדו"ח בשיחה עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM ותקף: "הדו"ח טובע בהכפשות הדדיות, הפוליטיקאים, במקום להיות המנהיגים שלנו, מכפישים אחד את השני. 
"מה שעוד יותר גרוע בעיני, שאלופים שלחמו עשרות שנים ביחד, מתקיפים אחד את השני. רע מאוד מה שקורה מסביב לדו"ח הזה. בפרספקטיבה של היסטוריון, הויכוח עליו רק התחיל. הדו"ח שלי הוא על השנתיים ושבעה חודשים שעברו מאז. אנחנו כותבים אותו, ההורים של הלוחמים כותבים אותו, אנשי המילואים כותבים אותו, והוא חמור מאוד".
"אנחנו במאמץ להביא את הדר ואורון לקבר ישראל", הדגיש גולדין. "מבחינתנו המלחמה לא הסתיימה. לא מרגישים את עצמנו כמו כל ההורים השכולים האחרים. לאור השנתיים ושבעה חודשים שעברו, אני שואל שלוש שאלות: מהו יחס האומה לחיילים שהיא מכניסה לקרב, מי הכריע ושאלת המנהרות. אני מניח שצה"ל הכין את החיילים, ושהיה יכול לטפל במנהרות בצורה יותר יעילה, אומרים את זה אחרי כל מלחמה. 

המטרה של הדו"ח הזה היא להפיק לקחים במישור הטקטי והאסטרטגי. הציבור קבע שהמנהרות זה איום אסטרטגי ולכן המדינה צריכה להתייחס לזה כמו שצריך. הטיפול במנהרות, הוויכוח, אם כן אמרו או לא אמרו, האם היה ראוי לדבר בקבינט שהכל זלג ממנו, או לא, בעיני הוא משני, לאור העובדה שאותם אנשים, לאורך שנתיים ושבעה חודשים אחר כך, מה הם עשו עם המנהרות, ומה הם עשו עם שני החיילים שהשאירו מאחור, שנחטפו לתוך המנהרות האלה?"
"הם לא עושים שום מאמץ ללחוץ על החמאס, שממשיך לבנות מנהרות, מחזיק בהדר ואורון ואנחנו מאכילים אותם", אמר גולדין. "מי ששולט היום בעזה הוא יחיא סנוואר, רוצח יהודים ורוצח פלסטינים. ששוחרר מכלא נפחא לעזה על ידי ראש הממשלה המכהן בהסכם (עסקת שליט). הוא האיש שחולל את הטילים והמנהרות, ומדינת ישראל, בכל השנתיים ושבעה חודשים, נכנעת לכל מה שהוא דורש.

"אנחנו לא נוגעים באנשיו שיושבים בכלא בישראל, אנחנו מאכילים אותו, מספקים לו מלט כדי שיבנה את המנהרות שלו, ומשלמים לו משכורת, ואתם שואלים אותי על הדו"ח. סנוואר שולט שם, כי אנחנו השלטנו אותו שם. אם אנחנו נכנעים לכל הדרישות שלו, תושבי עזה מבינים שדרכו צריך לעבוד. הוא יצא מהכלא ואמר שהוא יביא את האחרים. אסירי חמאס מקבלים ביקורי משפחות בצורה שערורייתית. איך אדם מעזה, שהקרוב שלו רוצח שרצח יהודים, ויושב פה בכלא, יכול להיכנס לכאן? מאיפה השטות הזאת?".
"אנחנו צריכים להפעיל לחץ על חמאס דרך לחץ על עזה עצמה, להתנות כל דבר בהחזרת הדר ואורון", אמר גולדין. "ללמד אותם שאפשר ללחוץ עליהם והם צריכים לפעול לאור הערכים שלנו, ולא הערכים שלהם. אנחנו לא מפעילים על עזה שום לחץ. 
לפני חודש היה קור בעזה. התושבים שם השתוללו ואיימו על החמאס. והחמאס הצבאי נכנע ודאג לכך ששתי מדינות, קטאר וטורקיה, שישראל יכולה להשפיע עליהן, דחפו לעזה טונות של סולר וגז כדי שלא יהיה לאזרחים שם קר. אם מדינת ישראל, ראש הממשלה ושר הביטחון, היו מתנים את המאמץ הזה בהחזרת החללים, הדר ואורון היו היום בקבר ישראל במדינת ישראל. 
כל זמן שלא היה לחץ על החמאס, הדר ואורון לא יחזרו לקבר ישראל. זה ברור ומובן לכולם". על שר הביטחון ליברמן אמר: "מרגע שהתמנה הפך לכבש. שומעים ממנו רק הצעות לחמאס בלי שום התניה. 48 השעות של הנייה כבר עברו מזמן".
פורסם שישראל הציעה לחמאס הצעה להשבת הגופות ושחמאס דחה אותה 
"אנחנו לא ילדים ואנחנו יודעים מי מדליף ומי מייצר את הספינים האלה, נכון?. עד ההסכם הטורקי עבדנו ביחד עם ראש הממשלה, שהבטיח שבכל הסכם שיהיה על עזה, או שיקום שלה או שדרוג שלה, התנאי הראשון המוקדם יהיה החזרת החללים. 
לכן עד ההסכם הטורקי לא שמעתם מאיתנו, לא דיברנו על זה, כי עבדנו יד ביד עם ראש הממשלה ושר הביטחון הקודם יעלון. לא נפגשתי עם ראש הממשלה הרבה מאוד זמן. אני מחכה לפגישה איתו, שהובטחה, כבר כל כך הרבה זמן, שאני כבר לא יודע אם הפגישה תתקיים או לא. כשניפגש איתו נדבר איתו על זה שוב".


למה נתניהו נוהג כפי שהוא נוהג 
"התשובה שלי כהיסטוריון מורכבת משלושה חלקים. הראשון הוא הכניעה לאויב חזק שפוחדים ממנו. השני הוא הקונספציה המוטעית והשלישי הוא הכסף, הכלכלה. יש כל כך הרבה חוקרים ותחקירים ואף אחד לא בודק מי עומד מאחורי המיליארדים שנכנסים לעזה. תבדקו".
"היום ה-1 במרץ, בדיוק שנתיים ושבעה חודשים מאז אותו יום שישי, ה-1 באוגוסט 2014. מחר ד' באדר, זה יום ההולדת של הדר", הוסיף גולדין. "אנחנו עוסקים בכל מה שעסקנו קודם, אני, אשתי והילדים. זכינו שהכרנו את הדר מאוד מקרוב. הוא ואני קראנו את אותם ספרים. בכל דקה בחיים שלי אני יודע בדיוק למה הוא מצפה ממני ולפי איזה עקרונות הוא חי. 
"בעזרת הדברים האלה אנחנו הולכים. ואנחנו לא נניח. זה לא יעזור אף אחד. אנחנו נביא אותם לקבר ישראל, ובדרך שהוא טבע, עוז וענווה, שהמטרה עומדת לפני ההנהגה, ולא המנהיגים לפני המטרה. זו הדרך שהוא התווה לנו ובה אנחנו הולכים".