יממה לפרסום דוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן": מסקר של הערוץ הראשון עולה כי 63% מהנשאלים סבורים כי הדרג המדיני הוא האחראי העיקרי למחדלים. לעומתם, רק 14% מאשימים את הדרג הצבאי באירועים. שליש מהנשאלים הצביעו על ראש הממשלה בנימין נתניהו כאחראי העיקרי למחדל המנהרות, 21% הצביעו על שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, 10% על הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ורק שישה אחוזים על מי שהיה ראש אמ"ן באותה התקופה - אלוף אביב כוכבי. 29% לא הטילו אחריות על איש.



עוד נבדק בסקר מיהו המועמד המועדף לראשות הממשלה. 31% מהמשיבים ענו שבנימין נתניהו הוא המועמד המועדף עליהם, 17% ענו כי חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד). שמונה אחוזים הצביעו על שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) כמועמד, שישה אחוזים על שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ועל יושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, זאת בעוד שרק חמישה אחוזים הצביעו על יעלון.



40% מהנשאלים חשבו שפרסום הדוח ייפגע בעתידו הפוליטי של יעלון ו-31 מהנשאלים ענו כי גנץ הוא דווקא זה שייפגע. כמחצית מהישראלים, 49% מהישראלים חוששים כי הדרג המדיני והדרג הצבאי אינם מוכנים לעימות הבא בעזה, ורק 32% מהציבור מאמין כי ישראל מוכנה למהדורה הבאה.