האם מפלגת העבודה בדרך לעבור לשיטת הפריימריז הפתוחים? מזכירות לשכת המפלגה תתכנס היום (חמישי) על פי דרישה של מספר חברים, כדי לדון בהצעה לבחור את יו"ר המפלגה הבא באמצעות פריימריז פתוחים. מזכיר המפלגה ערן חרמוני הודיע כי מזכירות הלשכה תתכנס כדי לדון בהצעות שונות בנושא לקראת כינוס עתידי של ועידת המפלגה.



בין התומכים בהצעה להנהיג פריימריז פתוחים נמצאים ח"כ סתיו שפיר, עו"ד אלדד יניב ואלוף במיל' יום טוב סמיה. ח"כ עמיר פרץ אמר כי יתמוך בשיטה זו במסגרת מהלך רחב שיכלול בין השאר חקיקה לאומית, הסדר שכולל מנגנוני מימון ופיקוח מקיפים.



במכתב ששלחה אמש ח"כ שפיר ליו"ר המפלגה יצחק הרצוג ולחברי מזכירות המפלגה, היא כתבה: "על אף שסקרי דעת הקהל מצביעים באופן עקבי על רוב בציבור להסדר מדיני, הפיצול בין המפלגות שמרכיבות את מחנה השמאל-מרכז מביא פעם אחר פעם לניצחון הימין. הדרך היחידה להביא לניצחון בבחירות היא הקמת גוש רחב שמפלגת העבודה מהווה חלק ממנו ואשר ייתן מענה של ממש לציבור הגדול שתומך בדרכנו."



תומכת בהצעה. ח"כ סתיו שפיר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"להניח את השיקולים הפוליטיים הצרים בצד"



עוד הוסיפה חברת הכנסת: "אני מבקשת להציע שני צעדים מידיים שיש לנקוט בהם - ראשית, להפוך את החיבור למפלגת התנועה לחיבור של קבע. מצידה של מפלגת התנועה והעומדת בראשה, חה"כ ציפי לבני, יש נכונות גדולה לעיגון החיבור הזה כפי שאמרה רבות בתקשורת. מצידנו במפלגת העבודה, כבר הוכח שברגעי אמת יודעים להניח את האגו ואת השיקולים הפוליטיים הצרים בצד - זה בדיוק מה שעלינו לעשות כעת, למען המדינה. הצעד השני הוא הצבת מנהיגות אשר יכולה להתחרות על הנהגת המדינה ולהביס את הימין בבחירות הכלליות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת בתקופה זו היא במתכונת של פריימריז פתוחים".



בסוף השבוע אמר עו"ד אלדד יניב כי אם מפלגת העבודה לא תעבור לפריימריז פתוחים, הוא יתמודד על ראשות המפלגה ולכשינצח יוביל אותה לשיטת הבחירות החדשה.