בעקבות חשיפת העסקה בין חברי הכנסת שלי יחימוביץ' לאיתן כבל בחדשות 2 אמש (חמישי), במסגרתה החליטו השניים כי היא תרוץ עם סיעתו להסתדרות ובתמורה תתמוך בו לתפקיד יו"ר המפלגה, התראיינה הבוקר יחימוביץ' לרשת ב' והכחישה את הפרסומים: "אני שמה על המשקל את כל מנהגי יושרי ונוהלי להגיד אמת ואני רוצה להבטיח, מעולם מעולם לא עשיתי דבר כזה ויתרה מכך, מעולם לא התבקשתי. הצעה כזו לדיל הוצעה לי על ידי כמה מהמועמדים לראשות המפלגה. דחיתי אותה, אלו דברים שאני לא עושה. לאורך שנותיי בפוליטיקה תמיד בחרתי באמת. דחיתי הצעות להיות שרה בכירה בממשלה ותמיד בחרתי באמת ובדרך שאני מאמינה לה".



על ההנחה שנשמעה בהקלטות לפיה אם תקבל את הפלטפורמה של כבל בהסתדרות אז היא ואנשיה יהיו אסירי תודה לכבל, אמרה כי "ברור ששני פוליטיקאים שהולכים ביחד זה מקרין על תומכיהם בצורה כזו או אחרת וברור שכאשר הולכים ביחד על מטרה מסוימת זה גורם לנראות של הליכה ביחד. זה גורם לאנשים שבוטחים באחד הפוליטיקאים לחוש יותר חיבה כלפי השותף שלו, אבל אלו דברים לגיטימיים שקורים".



עם זאת הדגישה כי לא הבטיחה לכבל תמיכה: "יש הבדל בין ללכת עם אדם ולראות בו שותף רציני, פרלמנטר מצוין, ובין מלמסור הבטחות שאינני יכולה לעמוד בהן ואינני רוצה לעמוד בהן. אינני יודעת מי יהיו המועמדים לראשות המפלגה ביום שאחרי ואני יכולה להבטיח שיצאתי לדרך הזו של התמודדות לראשות ההסתדרות מתוך תפיסת עולם ערכית ומתוך תפיסה רחבה שזה דבר שמתאים לאידיאולוגיה".



יחימוביץ' אמרה כי אינה חשה שהאמינות שלה נפגעה: "אני פשוט דוברת אמת אנשים ראו אותי מוותרת על מנעמים כדי להשאר נאמנה לערכים שלי". 



על ההקלטות אמרה: "לשמוע את ההקלטות הללו זה מביך ואני לא מלכת אנגליה שמחלקת ציונים על לשון. אני לא מאושרת מההקלטה, אני מובכת מההקלטה".



עוד התייחסה לתגובתו של יו"ר העבודה, יצחק הרצוג, שטען שזו קומבינה מושחתת חמורה, שמהווה מרמה והפרת אמונים. והציע ליחימוביץ' וכבל להתפטר ולהסיק מסקנות אישיות, ואמרה כי "מי שחמאה על ראשו צריך להיות מעודן יותר וזהיר. מדובר באדם שבחקירה אחת שתק. בחקירה האחרונה, ממש לפני שבועות, יצא בעור שיניו כי לא היו ראיות מספיקות. שני מנהלי מטהו נמצאים על סף כתב אישום בשל הזמנה בכספים לא חוקיים של קמפיין שלילי נגדי".



יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן פרסם הבוקר תגובה ראשונה לחשיפת הדיל בין יחימוביץ' לכבל. ניסנקורן כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "חיכיתי עד הבוקר לראות אם יחימוביץ' תתנצל ותיקח אחריות על הקומבינה, אבל היא המשיכה בדרכה. יחימוביץ' 'התלבטה' במשך חודשים ואז סגרה קומבינה מושחתת עם האחים כבל, ואולי חמור מזאת, במשך חודש שלם ועשרות ראיונות היא שיקרה כאשר הכחישה את הקומבינה. את שלי יחימוביץ לא מעניינים העובדים, מעניין אותה סידור עבודה".