משתמשי קנאביס יכולים לנשום לרווחה. הממשלה אישרה היום (ראשון) את רפורמת אי ההפללה של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ובכך בעצם סולל את הדרך לתחילת המהפכה בעניין, כשיוזמי ההצעה מקווים כי זוהי רק תחילת הדרך לקראת לגליזציה מלאה בישראל. החלטת הממשלה שאושרה, גובשה במשרד לבטחון הפנים על בסיס המלצות צוות בראשות מנכ"ל המשרד לבטחון הפנים, שמינה ארדן. השר קיבל את המלצות הוועדה לפיהן משתמשי קנאביס לא יטופלו במישור הפלילי בפעמים הראשונות, במקום אכיפה פלילית יוטלו על משתמשים שייתפסו בציבור קנסות מנהליים. ההכנסות מכספי הקנסות ישמשו להסברה, לחינוך ולטיפול בנפגעי הסמים.



עוד לפני פתיחת ישיבת הממשלה, אמר נתניהו בנושא :"יש צוות שבחן את הנושא. זה מהלך שכמובן חובה לעשותו באופן זהיר, מבוקר. מצד אחד, אנחנו נפתחים לעתיד. מצד שני, אנחנו מבינים גם את הסכנות ואנחנו ננסה לאזן בין שני הדברים". השר ארדן: "אישור הממשלה הוא צעד חשוב בדרך ליישום המדיניות החדשה, שתשים דגש על הסברה וטיפול במקום על אכיפה פלילית". על פי ההחלטה, יוקם כעת לצורך יישום המדיניות צוות בין משרדי שיציע תיקוני חוק, תקנות ואת השינויים הנדרשים בכדי לבצע את המדיניות החדשה.



יו״ר הוועדה למאבק בסמים ח״כ תמר זנדברג אמרה בתגובה להחלטת הממשלה כי "זהו צעד חשוב אך לא סוף הדרך. זה מסר שמיליון ישראלים שצורכים קנאביס הם לא פושעים. נמשיך לעקוב אחרי הפרטים בוועדה ולוודא שהשינוי מיושם". מחר יגיע לוועדה השר לבטחון פנים גלעד ארדן, לדיון מיוחד על רפורמת אי ההפללה.



שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה כי "בשורת אי ההפללה לצרכני הקנאביס הינה שינוי מבורך ומתבקש של המצב הקיים. זוהי אבן דרך על מנת שאלפי אנשים נורמטיביים ייפסקו מלהיחשב לפושעים. אני שמחה על כך שהגענו להסכמות לשביעות רצון כלל המעורבים בדיון החשוב הזה ובקרוב נתקן מספר תקנות לשינוי המצב על בסיס המלצות הרשות למלחמה בסמים".