שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף הבוקר (שני )את התנהלות כח חיילי מג"ב בתקרית שבה הותקפו בידי פלסטינים לפני יומיים, וטען כי הם פעלו לא על פי הנהלים. "ביומיים האחרונים נחשפנו לתמונות שלא הייתי רוצה לראות על מסך הטלוויזיה - ג'יפ מג"ב שמותקף ע"י עשרות רעולי פנים ואתה לא יודע אם הם מסתערים עם אבנים או עם בקבוק תבערה או רימון. התמונות האלה - אסור שנראה אותן".



לדברי ליברמן, שהתייחס לתקרית במהלך ישיבת ועדת החוץ והביטחון, העובדה כי הפלסטינים שהתקיפו את החיילים יצאו ללא פגע היא פסולה: "הכוח לא פעל כמו שצריך יש נוהל ברור מאוד של פתיחה באש, והייתי מצפה שהכוחות יפעלו בהתאם לנוהל הפתיחה באש. קודם כל לירות באוויר ואחר כך ברגליים. זה שאותם רעולי פנים יצאו ללא פגע מהתקרית זה פשוט מצב לא בסדר. לא משנה אם הסרטון ערוך או לא - התמונות כפי שהיו על המרקע אסור שנראה אותן שוב ואני מקווה שזה מסר ברור לחיילים ולמפקדים בשטח".



בהמשך ביקש להתייחס ליברמן למצב ההומניטרי בעזה: "קרוב ל-18 אלף פלסטינים עזתים קיבלו טיפול רפואי בבתי חולים בישראל, בממוצע כ-800 משאיות נכנסות מידי יום דרך כרם שלום לרצועת עזה וזה בנוסף למנגנון של שיקום הבנייה ברצועה דרך מתאם הפעולות בשטחים".



"מעבר לזה - מדינת ישראל עשתה באמת מהלך דרמטי שנקרא התנתקות - פינינו את כל היישובים והעברנו 10 אלף יהודים לשטח ישראל, חזרנו בהתאם לקווי 67 והיום אנחנו פתאום חשופים לכל מיני לחצים וטענות", טען שר הביטחון. 



"צריך להיפרד מהפלסטינים ולא לקלוט אותם אצלנו" 


ליברמן הדגיש כי לא יעביר כסף לחמאס, שמשקיע אותו במנהרות וטילים: "לא יכול להיות שחמאס ישקיע מאות מיליוני דולרים מאז תפס את השלטון וישתמש בו לחפירת מנהרות ולייצור רקטות ואנחנו נשלם להם על החשמל ועל המים. זה לא מתקבל על הדעת. ראיתי קריאות ופניות - אם חמאס רוצה חשמל-24 שעות ביממה ולא 4 - שייקח את הכסף וישקיע בתחנות כוח. אני לא מתכוון לקחת כסף של משלם מיסים ישראלי ולהשקיע בעזה כדי שהם ייצרו עם זה רקטות. זה על חשבונם לא על חשבוננו". 



על היוזמה של ח"כ מיקי זוהר להחיל ריבונות ישראלית על כל שטחי יהודה ושומרון אמר: "אני מהבוקר מקבל טלפונים מכל העולם על זה ששואלים אותי אם זו עמדת הקואליציה. לפחות מה שנוגע לתפיסת עולמי: צריך להיפרד מהפלסטינים ולא לקלוט אותם אצלנו. צריך להבין שמהלך של החלת ריבונות ישראלית על איו"ש זה שני מיליון ו-700 אלף פלסטינים שיגיעו אלינו ובהתאם לחוק הישראלי הם חייבים לקבל מינימום תושבות כמו פלסטינים במזרח ירושלים".



ליברמן הוסיף: "אז מהיום הראשון נצטרך לשלם להם 20 מיליארד שקל מינימום רק לביטוח לאומי, וזה בלי תקציבי משרדי הבריאות והשיכון. הגישה הזאת היא לא נכונה לדעתי וכדאי שהקואליציה תגדיר שאין שום כוונה לעשות כך. מעבר לכסף - קיבלנו מסר אישי מארצות הברית שמעשה כזה פירושו משבר מידי עם הממשל החדש. אני קורא לאחריות של הח"כים בנושא".