בהמשך לחקירת נתניהו אתמול, גורמים מאשרים כי סיום העבודה המשטרתית בפרשות 1000 ו-2000 עודנו מתאחר בגלל עיכובים מאולצים בחיקורי הדין של כמה מעורבים בחו"ל. לפי פרסום ב"מעריב" בסוף השבוע, גורם בכיר טען כי במדינות זרות המשטרות המקומיות מעכבות חקירה של דמויות מפתח בחקירה. כתוצאה מכך, בניגוד לתחזיות בהצהרות המפכ"ל רוני אלשיך, טרם הסתיימה בנקודת זמן זו עבודה המשטרה על התיקים וההכרעה אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה מתעכבת. 

כזכור, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה חקרו אמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביתו שבירושלים. זוהי החקירה הרביעית של נתניהו, והפעם היא התמקדה במעורבותו לכאורה בפרשות 1000 ו־2000. הבוקר ישוו החוקרים את דברי נתניהו בחקירה לממצאים שבידיהם.

מוקדם יותר אתמול מסר מקור המעורה בפרטים כי גם אם לא ניתן להגדיר עדיין מועד אחרון וסופי לסיום החקירה, מדובר בשלביה הסופיים. עוד נודע כי החקירה צפויה להתמקד בפרשה 1000, וככל שתהיה התקדמות בנוגע לחיקורי הדין בחו"ל, ייתכן שהמשטרה תזדקק לחקירה חמישית של נתניהו. ההערכה היא שאם התשובות שיינתנו על ידי נתניהו יתאימו לממצאים שבידי החוקרים, ניתן יהיה לסכם את ממצאי החקירה בפרשה 1000. 

במקביל נמשכים המאמצים לתאם מועדים לחיקורי דין בחו"ל לג'יימס פאקר ולארנון מילצ'ן. בשלב זה טרם נגבתה גרסה מהמיליארדר המקורב לנתניהו, שלדון אדלסון, בפרשת השיחות עם נוני מוזס. על פי ההערכה, החקירה בפרשת המתנות ("1000") צפויה להסתיים במהלך אפריל.

בפרשה 1000 חשוד נתניהו בקבלת מתנות מבעלי הון בשווי מאות אלפי שקלים, ובכללן בקבוקי אלכוהול, סיגרים ותכשיטים עבור רעייתו שרה. בפרשה 2000 נחקר החשד כי נתניהו ניהל משא ומתן עם המוציא לאור של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, שבמהלכו דנו השניים על סיקור חיובי של נתניהו ב"ידיעות אחרונות" בתמורה לצמצום תפוצתו של העיתון "ישראל היום".